اخبار
کد خبر : 3948 ۱۳۹۵/۱۱/۱۳   

79 باند سرقت در آذربایجان غربی متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی گفت: 79 باند سرقت در 10 ماهه امسال در آذربایجان غربی متلاشی شده است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ سامان غنی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این بازه زمانی سه هزار و 901 نفر سارق در استان دستگیر شده است.

وی افزود: 2 هزار و 692 نفر از این سارقان سابقه اعتیاد داشته، 2 هزار 614 نفر سابقه تکرار جرم دارند و 68 درصد این تعداد نیز بیکار بوده‌اند.

غنی زاده با بیان اینکه بیشتر سارقان در گروه سنی 20 تا 30 سال قرار دارند، تصریح کرد: 546 نفر از سارقان دستگیر شده بی‌سواد هستند که 14 دصد آمار را شامل می‌شود و 3 هزار و 316 نفر سارق نیز تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم دارند و تنها یک درصد از سارقان تحصیلات بالای دیپلم دارند که همه اینها می‌تواند جای تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: نیروی انتظامی استان آذربایجان‌غربی با شناسایی مالخران اموال مسروقه 210 نفر مالخر تحویل مقام محترم قضایی شده و 81 واحد صنفی نیز در همین راستا پلمب شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: با راه‌اندازی قرارگاه استانی ستاد مبارزه با سرقت رتبه استان آذربایجان‌غربی از 13 به رتبه17 رسیده که این آمار نشان از کمتر شدن سرقت‌ها و کشفیات پلیس در این استان دارد.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: در 10 ماه سال 95 میزان سرقت‌ها در استان 9 درصد کاهش داشته و 78 درصد از سرقت‌ها نیز منجر به کشف شده و 86 درصد از سرقت‌های مهم نیز از سوی پلیس آگاهی کشف شده است.در حالیکه میانگین کاهش سرقت در کشور 4.5 درصد است این رقم در استان 9 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است که این رقم نشان از تلاش ماموران پلیس آگاهی آذربایجان‌ غربی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال 2 هزار و 6511 عملیات منجر به کشف کالای قاچاق در استان انجام گرفته است، گفت: امسال 2 هزار و 86 نفر قاچاقچی در استان دستگیر شد‌ه‌اند که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته یک هزار و 515 نفر بود.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: یک هزار و 144 خودرو حامل بار قاچاق در طی سال جاری در آذربایجان غربی مورد شناسایی و توقیف قرار گرفته است.

به گفته وی این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 996 دستگاه بود که در این راستا نیز رشد 15 درصدی را شاهد هستیم.

غنی زاده همچنین از انهدام 27 باند قاچاق کالا در استان طی سال جاری خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته 2 باند و شبکه توزیع قاچاق در استان متلاشی شده بود که رشد 13 درصدی داشته است.

به گفته وی 88 پرونده با ارزش ریالی بالای یک میلیارد ریال در زمینه قاچاق به ثبت رسیده است که این تعداد در سال گذشته 69 پرونده بود و این نشان می‌دهد در این زمینه رشد 28 درصدی را شاهد هستیم.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ارزش ریالی اموال قاچاق را طی سال جاری 377 میلیاردریال اعلام کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا در استان آذربایجان غربی با تمام توان دنبال می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا