اخبار
کد خبر : 3940 ۱۳۹۵/۱۱/۱۱   

بهره برداری از دو پروژه هواشناسی در آذربایجان غربی در آینده نزدیک

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از بهره برداری از دو پروژه هواشناسی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال در آینده ی نزدیک خبر داد.

به گزارش نای قلم، صادق ضیائیان مدیرکل هواشناسی استان در نسشت خبری، به تشریح پروژهای قابل بهره برداری هواشناسی در آینده ای نزدیک پرداخت و اظهار کرد: با توجه به گذران مراحل نهایی پروژه های این اداره کل، دو پروژه در آینده ای نزدیک افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید که دریافت تصاویره ماهواره ای در راستای قابلیت دریافت تصاویر هواشناسی به صورت برخط و هر 15 دقیقه از ماهواره های هواشناسی اروپایی Eumetsat  یکی از این پروژه ها بوده و در صورت اتمام و بهره برداری از آن، دقت پیش بینی های کوتاه مدت و همچنین پیش بینی گرد و غبار افزایش خواهد یافت.

وی، پروژه بعدی را "سامانه مونیتورینگ وضعیت جوی" اعلام کرد و در این رابطه گفت: پروژه سامانه مانیتورینگ وضعیت جوی، امکان بررسی هم زمان تمام اطلاعات هواشناسی برای پیش بینی در استان را فراهم خواهد کرد.

ضیائیان اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را بالغ بر 2 میلیارد ریال اعلام و نوید بهره برداری از آنها را در آینده ای نزدیک داد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش، متوسط بارش آذربایجان غربی را از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهر 1395) تاکنون 111 میلیمتر اعلام نمود و افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 53 درصد و نسبت به بلند مدت21 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان این که در مرکز استان تاکنون 93 میلیمتر بارش به ثبت رسیده، اذعان کرد: این مقدار نسبت به سال گذشته 48 درصد و نسبت به بلند مدت 25 درصد کاهش یافته است و در حوضه دریاچه ارومیه نیز تا کنون 93 میلیمتر بارش گزارش شده که نسبت به سال گذشته 40 درصد و نسبت به بلند مدت 30 درصد کاهش را نشان می دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا