Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 393 ۱۳۹۴/۰۵/۲۰   

بیش از 35 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف شد

* تعداد 9 هزار دستگاه کنتور هوشمند خریداری شده است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی  گفت: طی هفته های گذشته بیش از 35 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف شده است.

به گزارش نای قلم، افشین دیلمی در گفت و گویی اظهار کرد: این امر با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان انجام شده و در برخورد با مالکان آنها شرکت آب منطقه ای هیچگونه تبعیضی قائل نیست.

وی افزود: 80 اکیپ گشت و بازرسی در سطح آذربایجان غربی تشکیل شده است.

دیلمی با ارائه توضیحاتی در زمینه نحوه تشکیل، رسالت و فعالیت های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: برنامه های این ستاد طی پروسه زمانی 10 ساله و با همکاری دستگاه های مختلف استان و همدلی همه مردم قابل اجرا است و در این میان شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی بیشترین سهم از مطالعات و اجرای پروژه های این ستاد را بر عهده دارد.

وی اضافه: در پایان سال گذشته حدود 106 میلیارد و 340 میلیون تومان بودجه برای ستاد احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت که از این میزان کم تر از 49 میلیار تومان برای پروژه های بخش آب اختصاص یافت.

دیلمی در تشریح پروژه های شرکت آب منطقه ای گفت: پروژه های پیش بینی شده این شرکت پنج دسته است که شامل پروژه های تعادل بخشی، لایروبی، مرمت و بازسازی تاسیسات آبی در دست بهره برداری، مطالعات ساختمان اصلی شبکه زرینه رود، تکمیل سد سیلوه و کانال انتقال آب جلدیان است.

وی در ادامه با تشریح هریک از برنامه های پیش بینی شده در زمینه پروه های تعادل بخشی این شرکت تهیه و نصب کنتورهای هوشمند و برق رسانی به چاه های فاقد برق و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیرمجاز و توقیف دستگاه های حفاری و موتور پمپ های غیرمجاز را از اقدامات مهم شرکت آب منطقه ای در این زمینه اعلام کرد و افزود: در این راستا تعداد 9 هزار دستگاه کنتور هوشمند خریداری شده که تا پایان ماه جاری یک هزار عدد از آنها نصب می شود و در مناطقی نیز که امکان برق دار کردن چاه ها وجود ندارد از کنتورهای حجمی استفاده می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در زمینه سایر اقدامات این شرکت در راستای احیای دریاچه به پروژه لایروبی شش رودخانه سیمینه رود، گدار چای، مهاباد چای،  زولا چای، باراندوز چای و نازلو چای  به طول 40 کیلومتر  و اتصال رودخانه های زرینه و سیمینه رود به طول 12 کیلومتر جهت کاهش هدر رفت آب در انتهای زرینه رود و لایروبی انهار به طول 111کیلومتر و در 16 رشته اشاره کرد و افزود ادامه پروژه لایروبی ها بیشتر بر روی انهار متمرکز خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا