Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3928 ۱۳۹۵/۱۱/۱۰   

راه آهن مراغه- اروميه؛ مهمترين زيرساخت توسعه صنايع و اقتصاد منطقه

پروژه ملي ساخت راه آهن مراغه- اروميه يكي از پنج پروژه اولويت دار و اقتصاد مقاومتي است كه راهكار فروش اوراق مشاركت به ارزش دو هزار ميليارد ريال در فعال سازي پروژه كارساز بوده است.

به گزارش نای قلم، معاون وزير و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل نقل كشور در بازديد از مراحل احداث راه آهن مراغه- اروميه در ايستگاه راه آهن نقده، گفت: طرح ملي ساخت راه آهن مراغه – اروميه يكي از پنج پروژه اولويت دار اقتصاد مقارمتي در بخش توسعه ريلي تعريف شده كه اميدواريم تا پايان دولت تدبير و اميد مركز آذرايجان غربي را به شبكه حمل و نقل ريلي كشور متصل شود.

خيراله خادمي با بيان اينكه بهره گيري از راهكار فروش اوراق مشاركت در فعالسازي اين پروژه تاثير گذار بوده است، تصريح كرد: براي تكميل طرح راه آهن مراغه- اروميه نزديك به دو هزار و 500 ميليارد ريال منابع مالي موردنياز بود كه بخشي از آن به ارزش دو هزار ميليارد ريال از محل فروش اوراق مشاركت تامين شده است.

وي از پيشرفت 90 درصدي ايستگاه راه آهن نقده خبر داد و گفت: عمليات ريل گذاري مسير اتصالي مهاباد به نقده به طول 24 كيلومتر به اتمام رسيده است.

معاون وزير راه و شهرسازي به آغاز عمليات ريل گذاري در محور نقده- اروميه به طول 75 كيلومتر در روزهاي آتي اشاره كرد و گفت:  عمليات زيرسازي اين مسير با 90 درصد پيشرفت اجرايي در حال اجراست.

خادمي از تلاش و پيگيري مسئولان استاني براي اتمام هرچه سريعتر اين پروژه تقدير و تشكر كرد.

نماينده مردم شهر اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين بازديد از روند مطلوب تخصيص منابع مالي لازم براي پروژه ساخت راه آهن مراغه- اروميه خبر داد و گفت: كارهاي اجرايي اين پروژه باوجود برودت هوا و شرايط سخت كاري فعال است و اميدواريم ارديبهشت ماه سال آينده به بهره برداري برسد.

هادي بهادري با اشاره به اينكه مردم آذربايجان غري چشم انتظار شنيدن سوت قطار در مركز استان هستند، افزود: حجم عمليات زيرسازي، روسازي و ريل گذاري پروژه ملي ساخت راه آهن مراغه- اروميه با توجه به شرايط جغرافيايي و كوهستاني بودن منطقه بالاست.

همچنين معاون ساخت‌و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌هاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در اين بازديد از تامين مصالح مورد نياز طرح ملي ساخت راه آهن مراغه- اروميه خبر داد و گفت: كمك و همياري مسئولان استاني در آزادسازي اراضي و جابه جايي مسير در محور نقده- اروميه به طول 75 ضرورت دارد.

جبارعلي ذاكري خاطرنشان كرد: حجم سنگين حمل و نقل جاده اي منطقه با اتصال  مركز آذربايجان غربي به شبكه ريلي كاهش مي يابد.

مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي نيز پروژه راه آهن مراغه- اروميه را از مهمترين زيرساخت هاي توسعه صنايع و اقتصاد منطقه عنوان كرد و اظهار داشت: امسال رويدادهاي نويدبخشي براي اين طرح با توجه به سفر مقامات عالي كشور از جمله معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور و وزير راه و شهرسازي رخ داده است.

داريوش نصر با اشاره به اينكه 82 كيلومتر از طرح راه آهن مراغه- اروميه از سمت مراغه تا مهاباد درسالهاي گذشته افتتاح شده است، تصريح كرد: با تدابير ويژه مقام عالي وزارت راه و شهرسازي، نگاه ويژه مقام عالي استان و همراهي نمايندگان مردم در مجلس وشراي اسلامي تلاش مي كنيم مردم آذربايجان غربي در آينده نزديك از نعمت راه آهن بهره مند شوند.

معاون وزير و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل نقل كشور در بازديد از مراحل احداث راه آهن مراغه- اروميه و هيئت همراه ، نماينده مردم شهر اروميه در مجلس شوراي اسلامي، مديركل راه و شهرسازي آذرايجان غربي و جمعي از مسئولان استاني از  مراحل اجرايي پروژه ملي ساخت راه آهن مراغه- اروميه، ايستگاه هاي  راه آهن  اروميه و نقده، آزادراه اروميه- تبريز و بزرگراه اروميه- مهاباد- مياندوآب بازديد كردند و طي جلسات مشترك با مجريان اين پروژه ها تصميمات لازم اخذ شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا