اخبار
کد خبر : 3922 ۱۳۹۵/۱۱/۰۹   

سقط جنین درمانی در آذربایجان غربی 31 درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در نه ماه سال جاری ۱۸۸ مورد جهت اخذ مجوز سقط جنین درمانی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش نای قلم، رسول روشنی در گفت و گویی اظهار کرد: صدور مجوز سقط جنین درمانی شامل هرنوع عقب افتادگی یا نواقص خلقتی جنینی نمی شود و فقط جهت آن دسته از اختلالات جنینی صادر می شود که موجب حرج مادر شود.

وی از افزایش ۲۳ درصدی پرونده های قصور پزشکی در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت تعداد ۵۸ پرونده نیز در خصوص رسیدگی به قصور پزشکی ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه که ۴۷۷ پرونده بود افزایش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.

روشنی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۴۲۷ پرونده در بخش کمیسیون های تخصصی ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که تعداد ۴۱۲ مورد بود ۱۵ نفرافزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی در خصوص آمار فوت شده ها ناشی از سوختگی در استان نیز گفت: آمار متوفیات ناشی از سوختگی امسال ۱۹ درصد افزایش داشته است.

روشنی افزود: درنه ماه سال جاری آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی که در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفته اند ۵۰ مورد شامل ۱۸ مرد و ۳۲ زن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دراین مدت آمار فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن شامل شش مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی در خصوص میزان فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی گفت: در نه ماهه امسال ۵۶۰ نفر درحوادث رانندگی استان آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۴۸۷ مورد بودند ۷۳ نفر افزایش داشته است.

روشنی یاد آور شد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با ۴۱۶ مورد در جاده های برون شهری و پس از آن با ۱۰۹ مورد در مسیرهای درون شهری و ۳۴ مورد در مسیرهای روستایی و یک مورد نامعلوم بوده است که از مجموع این تلفات در استان، شهر ارومیه با تعداد ۱۲۲ نفر فوتی بیشترین و شهر اشنویه با تعداد یک نفر کمترین آمار تلفات را داشتند.

وی یاد آور شد:همچنین در نه ماهه سال جاری ۹ هزار و ۳۱۷ نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۸۲ نفر مرد و ۳۰۶ نفر زن هستند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تعداد ۹۶۴ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا