اخبار
کد خبر : 3919 ۱۳۹۵/۱۱/۰۹   

سمن ها نباید فعالیت های درآمدزایی و سیاسی داشته باشند

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور جوانان و رئیس فرهنگسرای ارومیه گفت: سمن ها نباید فعالیت های درآمدزایی و اقتصادی و همچنین فعالیت های سیاسی داشته باشند در غیر این صورت آنها را از رسیدن به اهداف تعیین شده خود بازمی دارد.

به گزارش نای قلم، محمد خزایی در گفت و گویی با تاکید بر پرهیز تداخل فعالیت های سیاسی و اقتصادی در سمن ها، اظهار کرد: اگر این موارد در فعالیت سمن ها مشاهده شود مغایر با اساس فعالیت آنهاست و در این خصوص نهادهای نظارتی نقش خود را ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه سمن های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، جوانان، زیست محیطی و امور خیریه فعالیت می کنند، افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید این است که با برون سپاری کارها به سازمان های مردم نهاد به نوعی از مشارکت های مردمی برای پیشبرد سیاست های کلی نظام و دولت استفاده کند.

خزایی تاکید کرد: سمن ها محل فعالیت های گروهی به دور از شائبه فعالیت های قومیتی هستند و مردم و مسئولان با اطمینان از این موضوع خاطر از فعالیت و عضویت در این نهادها استقبال می کنند.

وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی در پیشبرد اهداف سمن ها، گفت: اطلاع رسانی به موقع و سریع و همچنین ایجاد کمپین های حمایتی در خصوص اهداف سمن ها به ویژه مسائل زیست محیطی کمک ویژه ای در پیشبرد برنامه های سمن ها داشته و می تواند بازتاب جهانی نیز داشته باشد.

مشاور استاندار آذربایجان غربی در امور جوانان اضافه کرد: بیش از ۳۹۰ سازمان مردم نهاد در استان مجوز فعالیت دارند که ۳۴۱ سمن فعال هستند که از این تعداد ۳۰۳ سازمان مردم نهاد در حوزه وزارت کشور و ۳۸ سمن در حوزه ورزش و جوانان فعالیت دارند.

به گفته وی ۵۲ سمن جدید نیز در حوزه ورزش و جوانان در آستانه اخذ اعتبارنامه و آغاز فعالیت در استان می باشند.

رئیس فرهنگسرای ارومیه اظهار کرد: تمام نهادهای متولی موظف شده اند تا اقداماتی را که قابیلت برون سپاری دارند را به سمن ها واگذار کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا