اخبار
کد خبر : 3911 ۱۳۹۵/۱۱/۰۸   

معاون استاندار: برای تکمیل زیرساخت های ارتباطی آماده ایم

یک گروه بزرگ سرمایه گذاری از کشور ترکیه به منظور انجام هماهنگی های لازم برای فعالیت در حوزه های محتلف عمرانی در منطقه آذربایجان غربی با معاون امور عمرانی استاندار دیدار و گفت و گو کردند.
به گزارش نای قلم، معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به مشترکات فرهنگی و مراداوات دیرین میان دو کشوردوست وهمسایه ایران و ترکیه وبا ابراز خرسندی از این دیدارگفت: اتفاقات اخیر در کشور ترکیه موجب تاثر و نگرانی ملت و مسئولین کشورایران شده بود و از اینکه دوباره آرامش در کشورهمسایه مان جمهوری ترکیه برقرار شده موجب خوشحالی است.
تقی کهوریان افزود: توافقاتی که میان سران دو کشور در خصوص گسترش همکاری ها و مناسبات اقتصادی و تجاری شده بسیار حائز اهمیت بوده و آرامش در داخل و مرزهای همسایگان ایران برای عملیاتی شده این توافقات بسیار ضروری است.
وی حجم مبادلات تجاری پیش بینی شده در این توافقات میان دو کشور را سالانه 30 میلیارد دلار عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: آذربایجان غربی به عنوان استان همجوار کشور ترکیه در عملیاتی شدن این توافقات و انجام مبادلات تجاری از طریق مرزهای زمینی نقش بسزایی را خواهد داشت.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از برنامه توسعه راه های ارتباطی و ارتقای شاخص های حمل ونقلی در استان خبر دارد و افزود: محورهای اصلی ارتباطی شامل ارومیه به مرز سرو به طول 55 کیلومتر، خوی به مرز رازی به طول 66 کیلومتر و راه ارتباطی 140 کیلومتری ایواوغلی به سمت مرز بازرگان سه محور ترانزیتی به سمت کشور ترکیه است و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی درگسترش و ارتقای این راه ها از اولویت های مدیران ارشد اجرایی استان است.
تقی کهوریان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد تجاری ماکو بزرگ ترین منطقه آزاد کشور از ظرفیت های قابل توجهی برای سرمایه گذاری در حوزه های صنایع تولیدی، گردشگری و ترانزیت کالا برخوردار است و براساس تفاهمات طرفین احداث شهرک های مشترک صنعتی در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به پایانه مرکزی بازرگان به عنوان بزرگ ترین کمرکات کشور برای تکمیل زیرساخت های ارتباطی آماده ایم در صورت تمایل شرکت های سرمایه گذاری خارجی احداث 100 کیلومتر آزاده راه باقی مانده از مسیر ایواوغلی تا بازرگان و بزرگراه خوی - رازی را به صورت قراردادهای BOT واگذار کنیم.

وی در ادامه سخنان خود احداث بزرگراه نقده به تمرچین در مرز ایران با کشورعراق در اقلیم کردستان به طول 58 کیلومتراحداث خط راه آهن سریع السیر ارومیه به تبریز از مسیر میانگذر دریاچه ارومیه به طول 140 کیلومتر، احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد، مجتمع فرآوری و استحصال تیتان در جنوب و مرکز استان را از دیگر پروژه های آماده واگذاری به بخش خصوصی اعلام کرد.
سرپرست و مدیران گروه سرمایه گذاری ترکیه (شرکت سرگروپ) نیز در این دیدار با ابراز علاقه برای حضور در اجرای پروژه های عمرانی و صنعتی در استان با اشاره به تجارب شاخص این مجموعه در احداث پروژه های بزرگ صنعتی، خدماتی، گردشگری و عمرانی بر آمادگی خود برای سرمایه گذاری و مشارکت در ساخت طرح ها و پروژه های زیربنایی در استان آذربایجان غربی اعلام کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا