اخبار
کد خبر : 3909 ۱۳۹۵/۱۱/۰۸   

کم‌فروشی فریب دادن مردم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: کم‌فروشی فریب مردم است و به‌قدری در نزد خدا منفور است که آیه‌ی قرآن برای آن نازل ‌شده اما متأسفانه در شهر ما این عمل رواج پیدا کرده است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: متاسفانه موضوعی در شهر ما رواج پیدا کرده که باعث بدنام شدن شهرمان می شود و آن موضوع کم فروشی و فریب توسط برخی فروشندگان است.

وی افزود: خداوند در آیاتی از قرآن این موضوع را نهی کرده بنابراین انهایی که کم می فروشند باید فردای قیامت در نزد خدا پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به زندانی کردن مومنان در کشور آذربایجان اشاره و ضمن دعوت مسئولان این کشور به عبرت گیری از رژیم طاغوت در ایران، گفت: بر اساس احادیث حکومت با کفر می ماند ولی با ظلم و ستم دوام نمی آورد و این دولت باید از زندانی کردن و شکنجه مومنان خود که تنها خواست آنان عمل به احکام دین خود است، پرهیز کند.
وی با اشاره به حادثه پلاسکو و کشته شدن جمعی از هموطنانمان و آتش نشانان در آن حادثه ضمن تسلیت آن، افزود: وقوع این حادثه روحیه گذشت و ایثار در بین مردم را که در هشت سال دفاع مقدس وجود داشت، یادآوری کرده و نشان از تداوم چنین روحیه ای در بین مردم بود.
قریشی به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و اظهار داشت: یاد معاد تقوا را در دل انسان بیشتر می کند و حضور در تشییع جنازه مومنان یادآور معاد و آخرت است.
وی افزود: اگر در تشییع جنازه مومنان انسان به لحظات جان دادن خود، حضور در قبر و حسابرسی خود بیاندیشد، آخرت را بخاطر آورده و کدورتهای دل را که در اثر زندگی ایجاد می شود، رفع می کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به مباحث تربیتی در خانواده اشاره و اضافه کرد: خدای متعال سریع الرضا است و مومن با الگوبرداری از این صفت الهی باید عذر دیگران را فورا پذیرفته و از خطای دیگران گذشت کند.
وی بر اساس کلام معصوم(ع) بدترین مردم را کسی معرفی کرد که دیگران از شر و شرم زبانش او را احترام کنند و ادامه داد: این مساله در مورد رسانه هایی که سخن دیگران را تحریف کرده و از کلام دیگران سواستفاده می کنند، شامل می شود.
قریشی به ایام الله دهه فجر اشاره کرد و ضمن تبریک آن، گفت: خدای متعال زنده نگه داشتن چنین ایامی را به صراحت مورد تاکید قرار داده و بر امت گرامیداشت دهه فجر وظیفه ملی و شرعی است.
وی با اشاره به نجات قوم یهود از شر فرعونیان و ظلم و ستم آنان، توضیح داد: پیروزی حضرت موسی(ع) با یاری الهی بر فرعون نعمتی بود که قوم یهود وظیفه زنده نگه داشتن آن را داشتند و فرار شاه ستمگر از ایران نیز واقعه ای شبیه به نابودی فرعون بود که امت باید شاکر این نعمت بزرگ باشند.
انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا