اخبار
کد خبر : 3900 ۱۳۹۵/۱۱/۰۵   

نمایش مجاهدت‌های حجت الاسلام والمسلمین حسنی در قاب عکس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: به منظور ارج نهادن به مبارزات و مجاهدات حجت الاسلام والمسلمین حسنی در دوران انقلاب نمایشگاه عکسی در دهه فجر امسال برپا می‌شود.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: از 12 تا 22 بهمن ماه امسال نمایشگاه عکس با عنوان مجاهد نستوه آذربایجان غربی، آیت الله غلامرضا حسنی در ارومیه بر پا می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا حسنی زادهٔ ۲۹ تیر ۱۳۰۶ در بزرگ‌آباد ارومیه، تا ۲۴ دی ۱۳۹۲ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعهٔ شهر ارومیه بود.

او از مخالفان علیه نظام شاهنشاهی پهلوی بود و به گفتهٔ خود از ۱۸ سالگی تا امروز (قبل و بعد از انقلاب) همیشه اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی اعتقاد داشت، او در ماه‌های انتهایی حکومت پهلوی هم از عوامل مؤثر در بسیج مردم علیه حکومت بود.

حجت الاسلام غلامرضا حسنی بزرگ آباد نمایندهٔ دور اول مجلس شورای اسلامی بوده‌ است. حسنی طبق مدارک مرکز اسناد انقلاب اسلامی ۳ بار هدف ترور قرار گرفته است (یکبار در تهران و دو بار در ارومیه)

در اسفند سال ۱۳۸۸ مدیرکل سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی به خبرگزاری ایلنا گفت که برای «ثبت معنوی» نام غلامرضا حسنی در فهرست «آثار معنوی» از سازمان میراث فرهنگی ایران تقاضا کرده‌است و امیدوار است تا پایان سال ۸۸ نام حسنی، به‌عنوان یکی از میراث فرهنگی ایران به ثبت برسد.

در ۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و در جلسه اعضای هیئت دولت ایران، حسنی «نشان درجه یک شجاعت» را از رئیس جمهور وقت دریافت کرد. به گفتهٔ وب‌گاه فارس، این نشان به‌خاطر سوابق مبارزاتی حسنی پیش از انقلاب ۵۷، مبارزه با منافقین در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور در جنگ ایران و عراق به او داده شده ‌است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا