اخبار
کد خبر : 3898 ۱۳۹۵/۱۱/۰۵   

جای خالی شهربازی مدرن در ارومیه

با توسعه شهرها و افزایش جمعیت، بحث اوقات فراغت به عنوان چالش و دغدغه اصلی مردم و مسئولان مطرح می شود که در این بین مراکز تفریحی که محیطی شاد و سالم را برای جوانان مهیا کند، اهمیت بیشتری پیدا می کند اما با توسعه وسعت شهر ارومیه و افزایش جمعیت آن سالهاست خبری از شهربازی مدرن و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت نیست.

مدت هاست جستجو برای محیطی سالم که جوانان و نوجونان شهر حتی بزرگترها هر از گاهی بتوانند بخشی از اوقات فراغت خود را سپری کننند بی فایده است و نیازهای تفریحی مردم شهر به ناچار در قالبها و اشکال غیر معمول از جمله مغازه های فست فود، مراکز خرید، گشت وگذارهای خیابانی  ارضا شده که در این صورت نه تنها نیاز روحی فرد تامین نمی شود بلکه ضررهای اقتصادی و اجتماعی نیز متحمل جامعه می شود.

امروز شادی نیاز مبرم جامعه ای است که اکثر جمعیت آن را جوانان تشکیل داده و دارای انرژی هستند و باید به گونه ای درست تخلیه شود اما مسئولان بدون توجه به نیازهای جوانان و نوجوانان از این موضوع به راحتی عبور کرده و گاه دلایل مختلفی برای عدم حل مشکل بیان می کنند اما می توان از نبود فضای مناسب تفریحی وسرگرمی چشم پوشی کرد.

فرض می کنیم از فضای خانه خسته ایم و یا نه بی هیچ دلیلی تصمیم می گیریم با دوستان به تفریح بپردازیم چه پیشنهادهایی از اطرافیان می شنویم ؟! پرسه زدن در خیابان های استادان و خیام یا همان استادان گردی و خیام گردی! اگر یک قدم جلوتر برویم هیجان جوانان به قول خودمان مایه دار رفتن به بند یا پارک جنگلی است.

 ارومیه از کمبود مراکز تفریحی و سرگرمی رنج می برد

شهر ارومیه جایی درحال حاضر از کمبود مراکز تفریحی و سرگرمی رنج می برد و جوانان و نوجوانانش از وجود مکان هایی مولد هیجان که از ملزومات زندگی  مردم این شهر است محرومند.

یک شهروند ارومیه ای گفت: 19ساله هستم  و زمانی که با دوستان وآشنایان قصد تفریح  داریم با سوال کجا برای تفریح برویم مواجه می شویم.

وی ادامه داد: شهرارومیه جز مناطق محروم نیست و قرار هست کلان شهر شود اما چرا یک شهربازی درخور شهر نداریم؟ شهربازی جز ساده ترین نیازهای تفریحی شهر است امیدواریم مسئولان توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

شهروند ارومیه ای گفت: هراز گاهی در رسانه ها می شنویم شهربازی مدرن قرار است افتتاح شود؛ امیدواریم هرچه زودتر شاهد افتتاح شهربازی در شهرمان باشیم و استانداردهای لازم رعایت شود تا شاهد بروز حوادث در شهربازی و درنهایت تعطیلی آن نشویم.

شهربازی ارومیه فروردین ماه 96 به بهره برداری می رسد

شهردار ارومیه در این راستا گفت: شهربازی مدرن ارومیه در دهکده ساحلی چی چست به مساحت 16 هکتار در فروردین 96 به بهره برداری می رسد.

وی گفت: عملیات ساخت محوطه شهربازی در حال اجرا است و تمامی تجهیزات آن نیز خریداری شده و بعد از مهیا شدن محوطه، در آن نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری ارومیه به شهربازی چی چست یگ نگاه خدماتی است گفت: این شهربازی در مدت 5 سال اول، سرمایه اولیه و هزینه نگهداری خود را از محل درآمدهای شهربازی تامین می‌کند.

شهردار ارومیه با اشاره به راه‌های دسترسی به شهربازی مدرن دهکده ساحلی چی چست بیان کرد: برای تامین امنیت و آسایش مراجعه کنندگان، روشنایی مسیر دسترسی به شهربازی چی چست طی توافقی با شرکت برق استان تامین می‌شود.

نبود مکان تفریحی از معضلات شهری ارومیه است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، روح‌الله حضرت‌پور گفت: ایجاد یک شهربازی مدرن از چند سال گذشته یکی از مهم‌ترین نیازها و معضلات شهری بوده و دستگاه‌های شهربازی مدرن ارومیه  از جمله چرخ فلک 40 متری در این منطقه بی‌نظیر است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که معماری اسلامی زیبایی برای محوطه شهربازی طراحی شده است، افزود: حدود 500 هزار گل لاله و گل‌های گوناگون با راه اندازی شهربازی مدرن برای ایجاد منظره زیبا و افزایش روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان در محوطه دهکده ساحلی چی چست کاشته می‌شود.

وی گفت: به جد پیگیر اتمام کار شهربازی هستیم و کارگران و مهندسین فعالانه در جهت اتمام کار شهربازی و افتتاح آن در موعد مقرر تلاش می‌کنند.

چی چست مکان مناسبی برای احداث شهربازی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر علت انتخاب محل احداث شهربازی ارومیه گفت: منطقه چی‌چست به‌علت مراجعه‌کنندگان و توریست‌پذیری بالای آن محل مناسبی برای شهربازی است و علاوه بر احداث مرکز تفریحی و شهربازی مدرن ارومیه شاهد احداث بازار و مراکز رفاهی برای جذب توریست در منطقه خواهیم بود.

برای راه اندازی شهربازی، منطقه چی‌چست مناسب نیست

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، حسین پناهی با بیان این‌که مکان شهربازی مدرن ارومیه در منطقه چی‌چست مناسب نیست، اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار جوانان و مردم ارومیه برای افتتاح این شهربازی انتظار می‌رفت مکان‌یابی و تسریع در ساخت آن صورت گیرد.

وی گفت: افتتاح چنین پروژه‌هایی علاوه‌بر این‌که موجب پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها و جوانان شهر می‌شود، باعث زیبایی و مبلمان شهری نیز می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: برنامه شورای اسلامی شهر ارومیه چند منظوره است و از همین‌رو بهره‌برداری از این پروژه زمان زیادی گرفته است.

وی با انتقاد از این‌که باغ وحش ارومیه در یکی از مناطق حاشیه‌ای و دور دست شهر ایجاد شده است، گفت: امروز شاهد این هستیم که بهره‌برداری‌های لازم از این باغ وحش ارومیه انجام نمی‌گیرد.

پناهی تصریح کرد: هدف مجموعه شورای اسلامی شهر ارومیه اولویت قرار دادن مسأله شهربازی مدرن و مراکز فرهنگی و هنری بوده که به صورت کامل در اختیار مردم و جوانان قرار گیرد.

 راه اندازی شهربازی، حق مسلم شهروندان ارومیه ای است

نیاز شهر به یک شهر بازی مجهز، ایمن و زیبا، حق مسلم شهروندان است و همه شهروندان منتظر وعده های مسئولان برای افتتاح شهربازی مدرن هستند اما امیدواریم افتتاح پروژه با امروز و فردا کردن به تعویق نیافتد... 

المیرا عسگری زاده


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا