اخبار
کد خبر : 3895 ۱۳۹۵/۱۱/۰۴   

تعهد ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی 90 میلیارد ریال است

رئیس ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: 95 درصد بازسازی عتبات عالیات به پایان رسیده و بحث توسعه مطرح است که ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات استان برای مشارکت 90 میلیارد ریالی در توسعه دو صحن در کربلا و نجف اشرف در مدت دو سال آینده متعهد شده است.

به گزارش نای قلم، سید حسن حسینی امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این مبلغ از محل کمک های مردمی در ساخت یک هزار متر مربع از صحن عقیله بنی هاشم در کربلا به مبلغ 40 میلیارد ریال و یک هزار مترمربع از صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف به مبلغ 30 میلیارد ریال هزینه می شود.

وی با بیان اینکه 20 میلیارد ریال نیز برای زیرسازی و آسفالت ۲ کیلومتر از اطراف حرم امامین عسکریین(ع) از سوی ستاد استان هزینه می شود، تصریح کرد: صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف دارای 45 درصد، توسعه کاظمین 36 درصد، توسعه بخش عمران در شهر سامرا 84 درصد و در توسعه صنعتی دارای 65 درصد پیشرفت فیزیکی است.

رئیس ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات آذربایجان غربی با بیان این که ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از سال 82 در کشور و از سال 83 نیز در استان آذربایجان‌غربی تشکیل شده است و به صورت مستقل و هیئت امنایی اداره می‌شود، متذکر شد: ستاد عتبات عالیات استان با وجود گذشت 12 سال از فعالیتش در استان، تا به امروز فقط یک میلیارد ریال در توسعه و بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشته است که این میزان شایسته استان نیست.

حسینی با بیان اینکه جذب کمک های مردمی برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات در نجف اشرف، کاظمین، سامرا و سوریه از مهم ترین ماموریت های ستاد عتبات عالیات است، ادامه داد: عدم اطلاع رسانی شفاف و مؤثر از دلایل کمرنگ بودن مشارکت مردم استان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات است لذا رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی شفاف و دقیق، ستاد عتبات عالیات را در جلب مشارکت های مردمی و ارتقای رتبه استان به جایگاهی مناسب تر یاری رسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهل سنت آذربایجان غربی در بازسازی و توسعه عتبات عالیات مشارکت عمده و چشمگیری دارند.

حسینی تصریح کرد: محبت اهل سنت شافعی مذهب استان به اهل بیت بی نظیر است و شاهد کمک های نقدی خوبی برای بازسازی و توسعه عتبات عالیات از مردم اهل تسنن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اهل سنت استان آذربایجان غربی از دوستداران اهل بیت(ع) هستند، افزود: گروهای تکفیری  و انحرافی تمام هم و غمشان برای از بین بردن قبور و زیارتگاه اهل بیت است و برای اینکار انحرافی هزینه های زیادی می کنند.

رئیس ستاد توسعه و بازساری عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: مردم آذربایجان غربی می توانند برای مشارکت در توسعه صحن عقیله بنی هاشم در کربلا وصحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف مبالغ و نذورات خود را به شماره حساب 0103033535007 به نام ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات نزد بانک ملی واریز کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا