اخبار
کد خبر : 389 ۱۳۹۴/۰۵/۱۹   

شایسته‌سالاری در ورزش آذربایجان غربی برنامه اصلی ماست

*هیئت ورزشی کارهای خود را با تدبیر و اندیشه پیش ببرند

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی گفت: شایسته سالاری و انتخاب افراد اصلح برای ارتقای سطح کیفی و فنی ورزش استان جزو برنامه ماست و در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

عبدالله چمن گلی ظهر امروز در جلسه تخصصی هیئت‌های کونگ‌فو و رزمی استان اظهار كرد: بر همین اساس از هیئت ورزشی می‌خواهیم کارهای خود را برنامه محور و با تدبیر و اندیشه پیش ببرند.

وی ادامه داد: در رشته های رزمی به علت سختی کار و خشونتی که وجود دارد، زمینه برای ایجاد حاشیه و تنش بیشتر است که در این میان نقش مربیان مجرب و با اخلاق در تربیت بازیکنان اخلاق مدار و کم حاشیه بسیار مهم است.

چمن گلی بیان کرد: از کمیته انضباطی هیئت ورزش‌های رزمی و بازرسان حقوقی اداره کل ورزش و جوانان نیز می‌خواهم در خصوص تخلفات ورزشی انجام شده دقت نظر کافی را داشته و گزارش کارشناسی خود را در اسرع وقت جهت رسیدگی نهایی اعلام کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی همچنین گفت: امکانات ورزشی نباید در جهت منافع شخصی به کار گیری شود چرا که ما امانت دارانی هستیم که وظیفه سنگینی در راستای نگهداری از منافع ملی و استفاده از آن در جهت ارتقای سطح کیفی ورزش کشور داریم.

چمن گلی اظهار کرد: رشته های رزمی دارای سبک‌های متعددی هستند که باید قهرمانان سبک‌های اصلی با سبک‌های فرعی تفکیک شوند تا تفاوت قهرمانان مدال آور نیز در جامعه مشخص شود.

وی افزود: هیئت کونگ‌فوی استان از انسجام و هماهنگی خوبی برخوردار بوده و حضور چهار ملی پوش در عضویت تیم‌های ملی نشان دهنده توان مدیریتی و فنی بالای این هیئت است.

چمن گلی افزود: برای برگزاری مسابقات قهرمانی کونگ‌فوی کشور و مسابقات رزمی جام ستارگان جهان به میزبانی ارومیه در سال جاری حمایت‌های لازم را می‌کنیم.

رئیس هیئت کونگ‌فو و هنرهای رزمی استان نیز در این جلسه افزود: تعامل و همکاری بسیار خوبی با هیئت‌های شهرستانی وجود دارد و آخرین تغییرات در خصوص حذف برخی سبک‌ها به اطلاع تمام هیئت‌ها رسیده که ملزم به اجرای مفاد آن هستند.

رسول تاج الدینی اظهار کرد: حضور در لیگ کشور، برگزاری همایش 500 نفری در روز تربیت بدنی، اجرای طرح استعدادیابی رده های سنی پایه، استفاده از تمامی ظرفیت‌های ورزشی سایر ارگان‌ها و میزبانی مسابقات کشوری از برنامه های سال جاری این هیئت است.

رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان در این جلسه گفت: این هیئت 103 سبک رزمی دارد که 35 سبک در استان فعالیت دارد و به جهت تعدد سبک‌ها، میزان تنش و حاشیه های این هیئت نیز زیاد است.

علی رسولی اظهار کرد: نبود سالن رزمی تخصصی یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که باعث شده برنامه‌ها و عملکرد هیئت انسجام بیشتری نداشته باشد.

وی اظهار کرد: تاکنون 400 میلیون ریال از درآمد شخصی خود را برای ارتقای سطح کیفی و رفع مشکلات موجود هزینه کرده‌ام ولی نیازمند حمایت مسوولان ورزش استان هستیم.

رسولی گفت: متأسفانه هم اکنون تمرینات تیم‌ها به دلیل نبود سالن در باشگاه های خصوصی انجام می‌شود و اگر اداره کل زمینی مناسب برای ساخت خانه رزمی در اختیار هیئت قرار دهد، بسیاری از مشکلات ما نیز حل می‌شود.

وی از اعزام تیم منتخب استان به مسابقات بین‌المللی کشور آذربایجان خبر داد و گفت: قهرمانان صاحب نامی در این استان وجود دارند که در سال‌های متمادی موفق به کسب عناوین برتر جهانی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

برگزاری جلسات تخصصی مدیر کل ورزش و جوانان استان با هیئت‌های ورزشی از اول مرداد ماه جاری آغاز و تاکنون 40 جلسه تخصصی در جهت بررسی نقاط ضعف و قوت هیئت‌ها برگزار شده است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا