Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3888 ۱۳۹۵/۱۱/۰۳   

برقراری عدالت فرهنگی در کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به برقراری عدالت فرهنگی در کانون پرورش فکری گفت: کودکان با نیازهای ویژه می توانند در مراکز کانون در کنار سایر دانش آموزان از برنامه فرهنگی و هنری استفاده کنند.

به گزارش نای قلم، جواد زاهدی امروز در نشست خبری اظهار کرد: حضور دانش آموزان عادی در کنار کودکان با نیازهای ویژه در یک محیط آموزشی باعث می‌شود کودکان خاص، خود را جدای از سایر کودکان ندانند و به این ترتیب اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و بر روی توانمندی‌های خود بیشتر تمرکز کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گونه شهریه ای از کودکان مناطق کم برخوردار، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه ای، کودکان خاص و یا کودکان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اخذ نمی شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کانون استان در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و پیرانشهر به کودکان و نوجوانان خدمات ارائه می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: کانون با دو سیار شهری و روستایی ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان سکونت‌گاه ‌های غیررسمی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان تضمین کننده توسعه هر کشوری در آینده است، ادامه داد: این کانون علاوه بر فعالیت در راستای کتابخوانی به برگزاری کلاس ها و فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله قصه گویی، روخوانی کتاب، نقاشی، سفالگری و... برای کودکان و نوجوانان می پردازد.

زاهدی هدف اصلی فعالیت کانون را ایجاد شور و نشاط به همراه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان دانست و سفالگری، نقاشی و تئاتر عروسکی را از شیوه های رایج در کانون برای تحریک خلاقیت های آینده سازان برشمرد.

وی اظهار کرد: سه نفر از اعضای کانون استان امسال توانسته اند سه رتبه از فراخوان بین المللی رضوی در بخش نقاشی را کسب کنند.

زاهدی با بیان اینکه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی امسال موفق شده اند 20 عنوان و رتبه بین‌المللی و جهانی را از آن خود کنند، تصریح کرد: کسب سه دیپلم افتخار از مسابقه بین‌المللی لیدیسه چک، کسب پنج دیپلم افتخار از مسابقه بین‌المللی اسلوونی در بخش نقاشی، کسب یک دیپلم افتخار از مسابقات بین‌المللی هنگ‌کنگ در بخش نقاشی، کسب مقام برگزیده کشوری در بخش نمایش عروسکی، کسب دو دیپلم افتخار و یک نشان طلا از مسابقه بین‌المللی مجارستان و نیز کسب یک مدال طلا، یک برنز و سه دیپلم افتخار از هشتمین مسابقه دوسالانه بین‌المللی ایران در بخش نقاشی از دیگر افتخارات کانون در سال جاری است.

اجرای طرح "کانون مدرسه" در ۵۴ مدرسه استان

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح کانون مدرسه در ۵۴ مدرسه استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در ۲۹ مرکز این کانون و با همراهی یک هزار و 300 دانش آموز دختر و یک هزار و 400 دانش آموز پسر در حال اجراست.

زاهدی با بیان اینکه در این طرح ۵۰ مربی فرهنگی، ۲۶ مربی هنری و ۱۲ مربی ادبی به صورت مستمر همکاری و مشارکت دارند، افزود: این طرح که براساس آن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری به منظور درونی ‌کردن مفاهیم درسی و ترویج کتاب‌خوانی استفاده می‌شود، در دو محیط متفاوت با حضور دانش‌آموزان در مراکز فرهنگی هنری کانون و مربیان کانون در مدارس استان در حال اجرا است.

زاهدی اضافه کرد: حضور دانش‌آموزان مدارس در کارگاه‌های نقاشی، معرفی کتاب قصه‌های چهارده معصوم(ع) و قصه‌گویی، انجام فعالیت های علمی، ساخت تابلوهایی با استفاده از احادیث کتاب هدیه‌های آسمانی، روخوانی درس‌هایی از کتاب فارسی(خوانداری) و آشنایی با احادیثی از ائمه، روخوانی کتاب با مباحث کتاب علوم و درس آب، معرفی گروه‌های سنی و نحوه انتخاب کتاب و برپایی کارگاه‌های ادبی بخشی از فعالیت‌های کانون در طرح« کانون مدرسه» به خود اختصاص داده است.

اجرای 440 برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر امسال

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: امسال 440 برنامه فرهنگی و هنری در قالب 24 عنوان توسط کانون پرورش فکری استان در مراکز ثابت و سیار کانون به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر اجرا می شود.
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه مبارک فجر آذربایجان غربی افزود: برگزاری نمایشگاه های مختلف نقاشی، عکس و کتاب، برگزاری جشن های انقلاب، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری نشست های تخصصی، اجرای نمایش عروسکی، برگزاری کارگاه اوریگامی همگانی و برگزاری عصر شعر از جمله برنامه هایی اجرایی در ایام دهه مبارک فجر است.
وی از برگزاری همایش "کبوتر کوچه ما" با هدف معرفی شهدای محله ها و مدارس، پژوهش و مطالعه پیرامون زندگی و وصیت نامه شهدا توسط کودکان و نوجوانان با مشارکت استانداری، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمامی شهرستان های استان خبر داد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا