اخبار
کد خبر : 3887 ۱۳۹۵/۱۱/۰۳   

مدیران در خصوص آپارتمان های فرسوده تدابیری هوشمندانه اتخاذ کنند

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی ارومیه گفت: مسئولان و مدیران شهری باید به آپارتمان هایی که فرسوده شده و در حال حاضر در نقاط پرتردد شهر هستند تدابیری هوشمندانه اتخاذ کند تا شاهد اینگونه حوادث در شهر ارومیه نباشیم.

به گزارش نای قلم، سید هادی ذاکر در یکصد و چهل و سومین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: حادثه اخیر پلاسکوی تهران برای ما زنگ خطری را گوشزد کرد.

وی در خصوص  اجرای پروژه مجتمع 500 دستگاه شهید باهنر گفت: تمام مسئولان ذیصلاح با به کارگیری همه توان تخصصی خود و با ارائه بسترها و راهکارهای مناسب به شکل مطلوبی ساخته شود تا احتیاجات شهروندان این مجموعه را در زمان بهره برداری فراهم ساخته شده باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز با اشاره به تسریع روند پروژه های سرمایه گذاری و به نتیجه رسیدن برخی ازاین پروژه ها از معاونت سرمایه گذاری قدردانی کرد و گفت: با توجه به جلسات متعدد با عوامل دخیل وسرمایه گذاران  در این دو پروژه  روند روبه رشدی را شاهد بودیم که انتظار می رود در سال آتی به مرحله اجرا برسد.

بخشایشی در ادامه گفت: یکی از مشکلات عدیده ساکنین 500 دستگاه مجتمع شهید باهنر بحث اسکان این شهروندان بوده که معاونت اقتصادی شهرداری باید به این نکته دقت کند تا  در اسکان آنها هیچگونه مشکلی به وجود نیاید.

حسین پناهی عضو دیگر این کمیسیون گفت: حادثه اخیر که در تهران اتفاق افتاد دل هر انسانی را به درد آورد و غم بزرگی برای ملت ایران و منجر به از دست دادن تعدادی از همکارانمان درسازمان آتش نشانی را شد که به خانواده این عزیزان تسلیت و به بازماندگان شفای عاجل از پروردگار متعال خواستاریم اما این نکته را نباید فراموش کرد که این حادثه  برای تمام مسئولان استانی و شهری زنگ خطری بود که هوشیار باشند و بحث نظارتی و بحث سرمایه گذاری در بخش مسکن واستاندارد سازی را فراموش نکنند.

در پایان این نشست تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ شد:

- با توجه به فرسوده بودن تعداد کثیری از ساختمان های قدیمی شهر بخصوص در هسته مرکزی شهر مقرر گردید: جهت انجام بازدید دوره ای اکیپ ویژه از کارشناسان عمرانی و آتش نشانی از کلیه مراکز مسکونی و تجاری، مجتمع های کارگاهی، کارخانجات، مدارس، ادارات و سازمان های دولتی و اشخاص و کلیه اماکن عمومی مسقف و آپارتمان ها بازدید کرده و نسبت به ارزیابی محیطی از نظر ایمنی و استحکام بنا اخطاریه های لازم مبنی بر رعایت استاندارد های ایمنی و نصب سیتم اطفاءحریق به مالکان ساختمان ها و مراکز فوق ابلاغ کنند.

- مقرر شد با توجه به وظایف و مسئولیت های  سازمان آتش نشانی در اساسنامه سازمان در خصوص ارائه آموزش های لازم به همشهریان و بالا بردن سطح آگاهی های شهروندان وآشنایی با نحوه مقابله با حوادث در زمان وقوع بحران با همکاری مدیر بحران استانداری و شهرداری و استفاده از ظرفیت هلال احمر استان در این زمینه برنامه ریزی و اقدام لازم معمول  و از ظرفیت و امکانات فرهنگسراهای محلات در این خصوص استفاده شود.

- به منظور عملی کردن مدیریت یکپارچه در مواقع بحران و سرعت عمل در امداد رسانی به مردم مقرر شد تمام اختیارات لازم در خصوص مدیریت بحران شهری برای استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها و سازمان های دولتی نسبت به تدوین دستورالعمل مربوطه برای تفویض اختیار به مدیران شهری اقدام شود.

- با توجه به اعلام نیاز مدیر عامل سازمان آتش نشانی و همچنین معاونت خدمات شهری به منظور ارتقاء ضریب ایمنی شهر و تجهیزات کافی برای مقابله با حوادث مقرر شد اعتبارات لازم بشرح ذیل در بودجه سال 96 منظور و پیش بینی های لازم برای خرید اقلام ذیل عملی شود.

- نیروهای انسانی ماهر و آموزشی 35 نفر

- خرید نردبان اطفا ء حریق به صورت پلت فوم یک دستگاه

- خرید تجهیزات انفرادی از قبیل لباس نسوز، کلاه ایمنی، ماسک، دستگاه تنفس و سایر اقلام مورد نیاز به تعداد نیروهای عملیاتی

-  خرید ماشین آلات اطفاء حریق به تعداد 10 دستگاه

-  ساخت و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی در سال آتی به تعداد چهار باب

- پیگیری و اتمام مطالعات جامع مدیریت بحران شهر ارومیه حداکثر تا پایان شش ماهه اول سال 96

- عقد تفاهم نامه همکاری مشترک با نیروی انتظامی در خصوص کلیه مراحل قبل، حین و بعد از بحران و حوادث غیر مترقبه شهری و اعزام نیروی کافی برای برقراری امنیت و نظم اطراف مناطق حادثه دیده

-  تاکید مجدد بر رعایت مقررات ملی ساختمانی از طرف مالکان ساختمان ها و خوداری از هرگونه اغماض و چشم پوشی ناظران ساختمان ها از نظر رعایت اصول فنی، ایمنی، استحکام بنا و شهرسازی در زمان احداث و صدور پایان کار ساختمانی

- بازنگری در ضوابط تشویقی نوسازی بافت های فرسوده

– ارتقای سطح آگاهی مردم از طریق تهیه و پخش برنامه های فرهنگ سازی در خصوص رعایت نکات ایمنی در ساختمان ها و نحوه مواجهه با حوادث و کاهش اثرات آن و دعوت از کارشناسان و اساتید دانشگاه جهت استفاده از آخرین روش های علمی در این زمینه

– الزام مالکان ساختمان ها بخصوص ساختمان های قدیمی واقع در محدوده مرکزی شهر مبنی بر بیمه نمودن آنها و استفاده از تسهیلات بیمه ای در زمان وقوع حوادث و خسارت های وارد شده

– مکاتبه با نمایندگان مجلس در مورد اخذ کمک مالی و استفاده از اعتبارات ملی برای خرید تجهیزات آتش نشانی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا