اخبار
کد خبر : 3882 ۱۳۹۵/۱۱/۰۳   

مدیریت شهری نباید به هیچ وجه سیاسی شود

یک فعال سیاسی گفت: مسئولیت پذیری در مدیریت شهری باید فارغ از جهت‌گیری سیاسی دنبال شود.

به گزارش نای قلم، عبدالله ناصری در گفت‌وگویی در تعریف واژه «مسئولیت پذیری»، اظهار کرد: مسئولیت پذیری تعریف سهل و ممتنع دارد و در عین حال که معنای روشنی دارد ولی غیرقابل تعریف است.

وی در ادامه افزود: مسئولیت پذیری زمانی معنا پیدا می‌کند که کسی متعهد به وظیفه قانونی خود باشد. مثلاً کسی که مسئولیت اجرایی دارد، در چارچوب وظایف قانونی، عرف و اخلاق عمل کند.

این عضو بنیاد باران با اشاره به وقوع مکرر حوادثی از قبیل آتش‌سوزی، تصادف یا زلزله در کشور، تصریح کرد: حادثه پلاسکو بخاطر درگیر کردن عواطف مردم ایران و جهان و همچنین بی‌تدبیری و بی‌مسئولیتی مسئولان ابعادی جهانی یافت.

ناصری در پاسخ به این پرسش که چرا گاهی مسئولیت پذیری با اهداف سیاسی در هم آمیخته می‌شود، گفت: مسائل مربوط به مدیریت شهری نباید به هیچ وجه سیاسی شود. مسئولیت در این حوزه باید فارغ از سمت و سوی سیاسی دنبال شود. این اتفاق اقتضا می‌کند به صورت جدی  در مدیریت شهری و مسئولیت پذیری افراد بازنگری شود.

ناصری با اشاره به اینکه رسانه‌ها، افکار عمومی و فضای مجازی نباید این فاجعه دردناک را به انتخابات ربط دهند، اظهار کرد: باید فارغ از هر نوع نگاه سیاسی و انتخاباتی و اینکه این اتفاق چه تأثیری بر نامزد شدن یا نشدن فردی می‌گذارد یا رأی فردی را کم و زیاد می‌کند، به ابعاد این حادثه نگریست و از آن عبرت گرفت. مسئولان کشور تدبیری بیندیشند که از این اتفاقات دیگر رخ ندهد.

این فعال سیاسی در پایان گفت:‌ در حادثه زلزله بم تأیید شد که باید مانع تکرار این حوادث شد و کانون مدیریت بحران در کشور تشکیل شد اما اکنون باید دید کانون مدیریت بحران تا چه اندازه در حوادث کارآمد است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا