اخبار
کد خبر : 3870 ۱۳۹۵/۱۱/۰۳   

واكنش استاندار آذربايجان غربي به اظهارات يك نماينده

استاندار آذربايجان غربي درخصوص اظهارات اخير نماينده سردشت و پيرانشهر توضيحاتي ارائه كرد.

 به گزارش نای قلم، نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شوراي اسلامي اخيراً مدعي شده بود كه "استانداری آذربایجان غربی اقدام به صدور مجوزهای غیرقانونی به افراد معلوم الحال می‌کند".

رسول خضری همچنين ادعا كرده بود كه "شش کولبر در مرز پیرانشهر با تیراندازی نیروهای هنگ مرزی زخمی شده اند که حال دو نفر از آنها وخیم است و این اقدام نشان از بی تدبیری مسئولان استانی به ویژه شخص استاندار دارد که بدون هیچ حساب و کتابی اقدام به صدور مجوزهای غیرقانونی به افراد معلوم الحال می‌کند".

نماینده سردشت و پیرانشهر به کردپرس گفته بود "کولبرانی توسط مأموران هنگ مرزی پیرانشهر مورد هدف قرار گرفتند، که حامل کالای قاچاق نبوده‌اند و در خاک ایران و در کنار پارکینگ مرزی مورد تیراندازی مأموران هنگ مرزی پیرانشهر قرار گرفته‌اند".

اما استاندار آذربایجان غربی در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان مهاباد در گفتگو با کردپرس، به این سخنان رسول خضری واکنش نشان داده و گفت: اقدام اعطای مجوز به افراد غیر نیازمند از جانب استانداری صورت نگرفته است، بلکه برای رونق بازارچه های مرزی براساس مصوباتی که وجود دارد مجوز صادر شده و کولبرها برای کسانی که صاحب کالا هستند کار کرده و هزینه آن را نیز دریافت کرده اند.

قربانعلی سعادت همچنين خاطرنشان كرد: نماینده سردشت و پیرانشهر که این موارد را غيرقانوني می دانند، سال گذشته 140 تن پارچه و کفش برای مرزنشینان از طریق مرز پیرانشهر تقاضا کرده بودند كه مشکلات جدی برای افراد و بازاری ها ایجاد کرد.

وي با اعلام اينكه در مورد خواسته نماينده سردشت و پيرانشهر كه غيرقانوني محسوب نمی شود، تلاش شده است، افزود: پارچه اکنون جزو کالاهای هدف بوده و امکان مبادله این کالا توسط کولبرها در مناطق مرزی در حال حاضر وجود ندارد.

استاندار آذربایجان غربی همچنين در رابطه با ادعاي تيراندازي به چند كولبر گفت: بنده اطلاع دقيقي در اين مورد ندارم، اما برای عبور و مرور، هر فردی باید مجوز داشته باشد و  همه افراد را نمی توانیم کولبر تلقی کنیم، چرا که  اکنون در پشت مرزها داعش در کمین بوده و تروريست ها در کشورهای ترکیه، سوریه و عراق پنهان شده اند.

سعادت افزود: در مواردی اقدام به دستگیری افراد مرتبط با داعش در استان صورت گرفته است، همچنین کسانی از عوامل داخلی این گروه در استان وجود دارند که به عضویت داعش درآمده اند و از شرایط تردد در مرزها سوء استفاده می کنند.

به گزارش هم آوا، وي تاکید کرد: کسانی که خواهان تردد از مرزها هستند باید به تدابير نیروی انتظامی و قوانین توجه داشته باشند و با مجوز قانونی تردد نمایند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا