اخبار
کد خبر : 3868 ۱۳۹۵/۱۱/۰۱   

کشف بیش از 10 تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از 10 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم سردار ناصر اصلانی در نشست خبری در خصوص عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه گفت: مجموع کشفیات انتظامی آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعا 10 تن و 782 کیلوگرم انواع مواد مخدر بوده است که از این مقدار 3 تن و 998 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری 6 تن و 784 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و پیش ساز ها کشف شده است که نسبت به سال گذشته 105 درصد افزایش کشفیات بوده که این نشان از کار اطلاعاتی و اقدامات به موقع پلیس مبارزه با مواد مخدر استان است.

سردار اصلانی با بیان اینکه بیش از 5 هزار معتاد در استان دستگیر شده اند، افزود: در بحث دستگیری معتادین شاهد افزایش 93 درصدی و افزایش 7 درصدی دستگیری قاچاقچیان خرد و کلان مواد مخدر در آذربایجان غربی هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعا 10 هزار نفر قاچاقچی و معتاد در آذربایجان غربی در سال جاری دستگیر شدند گفت: در این راستا 72 باند مواد مخدر در استان متلاشی شده و نسبت به سال گذشته  20 درصد افزایش در روند متلاشی کردن باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر را شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه 490 خودروی حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان مواد مخدر در استان توقیف شده است، افزود: 6هزار و 874 پرونده در این رابطه تشکیل و در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش در تشکیل پرونده در حوزه قاچاق مواد مخدر انجام شده است.

سردار اصلانی از کشف یک تن و 878 کیلوگرم مواد مخدر در ارومیه خبر داد و گفت: در این راستا پنج باند مواد مخدر متلاشی و 745 نفر توزیع کننده کلان و جزء در ارومیه دستگیر شده است.

وی ادامه داد: در این راستا 21 خوردو حمل مواد مخدر توسط قاچاقچیان در ارومیه شناسایی و توقیف شده اند.

اصلانی با اشاره به کشف یک تن و هشت کیلوگرم مورفین از تریلی در پوشش حمل بار گچ در ارومیه طی 25 روز گذشته گفت: ارزش ریالی مورفین مکشوفه 14 میلیارد و 710 میلیون تومان برآورد شده است.

وی با بیان اینکه  طی 25 روز گذشته 27 کیلوگرم هروئین در یکی از روستاهای شهرستان ارومیه کشف شده است، افزود: ارزش ریالی مواد مکشوفه 540 میلیون تومان بوده  و 5 نفر در این راستا دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: طی تلاش های مستمر پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی استان هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع گل در ارومیه و سه کیلوگرم شیشه مشترکا در ارومیه و سردشت کشف شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا