اخبار
کد خبر : 3862 ۱۳۹۵/۱۱/۰۱   

21 شهرک صنعتی آذربایجان غربی آماده واگذار شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 21 شهرک صنعتی آذربایجان غربی آماده واگذار شده است.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفت و گویی اظهار داشت: آذربایجان غربی با وجود ظرفیت های فراوان، اما متاسفانه در بخش صنعت آنچنان که باید رشد نداشته اما وضعیت مناسبی در بخش خدمات، تجارت و کشاورزی دارد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: هم اکنون دو هزار و 400 واحد تولیدی با ظرفیت های مختلف در سراسر استان آذربایجان غربی در حال فعالیت هستند.

 وی تصریح کرد: از سوی دیگر هم اکنون یک هزار و 400 طرح صنعتی استان از پیشرفت فیزیکی 20 تا 80 درصدی برخوردار هستند.

 اسکندری از اشتغال 55 هزار نفر در واحدهای تولیدی استان خبر داد و بیان کرد: علاوه بر آن، اگر طرح های صنعتی نیز به بهره برداری برسند 33 هزار نفر نیز به جمعیت شاغلان اضافه می شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با تاکید بر احیای واحدهای تولیدی راکد استان گفت: در این باره از سال گذشته پایش واحدهای تولیدی آغاز و 590 واحد که پروانه کسب آنها مربوط به سال 60 بود و یا تغییر شغل داده بودند، از آمارها حذف شدند.

 اسکندری با اشاره به اینکه تا دی ماه امسال 123 طرح تولیدی به بهره برداری رسیده است تصریح کرد: در این رابطه 270 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز برای بهره برداری در سال 96 هدف گذاری شده است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان ها شکل گرفت اظهار داشت: در این باره جلسات مربوط به تسهیل و رفع موانع تولید شکل گرفت و از ابتدای امسال 77 جلسه و کمیته اصلی تشکیل شده و 400 واحد به مدار تولید بازگشت. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: نتیجه عملکرد کارگروه تسهیل استان نیز تاکنون پرداخت 293 میلیارد تومان به واحدهای راکد بوده و در این باره مبلغ 90 تا 100 میلیارد تومان نیز توسط بانک ها پرداخت شده است. 

اسکندری از وجود 21 شهرک صنعتی آماده واگذاری در استان خبر داد و بیان کرد: در این باره بزرگترین شهرک صنعتی کشور در ارومیه به مساحت 900 هکتار با تمامی زیرساخت های آن آماده است. 

وی با برشمردن برنامه های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: در این باره افزایش تولید، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه صنایع دانش بنیان و فناور، کاهش واردات و ارتقاء بهره وری در این وزارتخانه هدف گذاری شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به سند توسعه پایدار استان اظهار داشت: در این باره نیز توسعه فعالیت های صنعتی با اتکا به افزایش راندمان کشاورزی، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، توسعه فعالیت های معدنی و توسعه صادرات غیرنفتی از برنامه های شاخص استان به شمار می رود. 

وی با تاکید بر توسعه فعالیت معدنی استان گفت: در این رابطه نیز مسئله ژئوفیزیک هوایی که از سال 53 تاکنون در استان رخ نداده بود، اتفاق افتاد که برای آن 30 میلیارد تومان نیاز است. 

اسکنری بیان کرد: علاوه بر آن، مطالعه پهنه های معدنی شمال و جنوب استان و ایجاد واحدهای سنگ بری بزرگ مقیاس نیز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیش بینی شده است. 

وی با اشاره به صادرات استان تصریح کرد: خوشبختانه استان آذربایجان غربی در تولید درب های ضد سرقت وضعیت بسیار مناسبی داشته و حتی 30 دردرصد تولیدات کشور را تولید می کند و از سوی دیگر در تریلی سازی و تولید تانکرهای سوخت و کالاهای پزشکی وضعیت ایده آلی دارد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال یک میلیون تن کالا از استان صادرات شده است گفت: ارزش دلاری آن 350 میلیون دلار بوده که تا پایان سال به 800 میلیون دلار می رسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا