اخبار
کد خبر : 386 ۱۳۹۴/۰۵/۱۹   

وصول دو هزار و 456 میلیارد ریال از درآمدهای استان

*برای افزایش درآمدهای عمومی منابع درآمدی جدید شناسايي شود

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی میزان وصول درآمدهای استان در چهار ماه نخست سال جاری را دو هزار و 456 میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش ناي قلم به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی، داود غفارپور اظهار كرد: 2039.6 میلیارد ریال از درآمدهای مزبور از محل وصولی درآمدهای عمومی استانی بوده و416.6 میلیارد ریال نیز از محل درآمدهای ملی است.

وي، با اشاره به سهم بالای درآمدهای مالیاتی از مجموع وصولی درآمدهای استان و میزان تحقق 79.8 درصد و رشد 22 درصدی درآمدهای مزبور نسبت به مدت مشابه سال قبل، به تشریح عملکرد وصول منابع درآمدی از جمله مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم پرداخت .

غفارپور بر نقش مؤثر درآمدهای پاک مالیاتی در توسعۀ استان و لزوم شناخت پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مالیاتی و تلاش مضاعف در راستای بهبود روند وصول درآمدهای استان تأکید كرد.

دبیر ستاد درآمد استان در ادامه این گزارش گفت: اداره کل امور مالیاتی با83.8 درصد سهم از کل وصول درآمدهای عمومی، میزان يك هزار و 709 میلیارد ریال از مجموع درآمدهای عمومی استان را کسب کرده است که از این میزان، يك هزار و 198 میلیارد ریال از محل مالیات‌های مستقیم، و 510 میلیارد ریال از محل مالیات‌های غیرمستقیم بوده است.

 غفارپور میزان تحقق درآمد مالیات‌های مستقیم در چهار ماهۀ سال جاری نسبت به منابع مصوب را، 94.4 درصد و میزان تحقق مالیات‌های غیرمستقیم را 58.5 درصد اعلام كرد.

مدیرکل دارایی آذربایجان غربی، با تأکید بر لزوم  تلاش مضاعف تمام دستگاه‌های اجرایی وصول کننده منابع درآمدی برای تحقق 100 درصدی درآمدهای استان، خواستار شناسایی منابع درآمدی جدید، برای افزایش درآمدهای عمومی استان شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا