اخبار
کد خبر : 385 ۱۳۹۴/۰۵/۱۹   

تعداد گردشگران آذربايجان غربي 21 درصد افزايش يافت

* ستاد خدمات اجرایی سفر در تمام شهرهای استان ایجاد شده است

استان آذربایجان غربی با برخورداری از جاذبه‌های متعدد و متنوع فرهنگی، طبیعی و تاریخی چون دریاچه ارومیه، به عنوان بزرگترین دریاچه شور جهان با جزایر متعدد مسکونی و غیر مسکونی و سواحل طولانی، مجموعه آثار تاریخی تخت سلیمان در شهرستان تکاب، غار شگفت انگیز سهولان در مهاباد و وجود اماكن تاریخی ثبت شده از غنی ترین اقلیم‌های گردشگرپذیر کشور به شمار می‌رود.

آذربایجان غربی از نظر طبیعی و تاریخی از مناطق برجسته ایران است، همچنین سبک معماری خاص، تپه‌های باستانی که قدمت برخی از آنها به هزاره های پیش از میلاد می‌رسد، شهرها و دهستان‌های تاریخی و قدیمی مانند تپه‌های باستانی روستای حسنلو، قلعه‌های تاریخی، پل‌های قدیمی، گورستان‌ها و قبور شعرا، عرفا و سیاست مداران که جزو مناطق دیدنی استان به شمار می‌آیند به همراه زندگی ایلی جذاب با صنایع دستی کم نظیر، در مجموع گویای توان بالای توریستی منطقه آذربایجان غربی است.

آذربایجان از گذشته‌های بسیار دور به علت قرار گرفتن در کنار تمدن‌های کهن از موقعیت ویژه جغرافیایی و تاریخی برخوردار بوده است و آذربایجان زادگاه زردتشت، مقر آتشکده سلاطین ساسانی و مهد شاعران، دانشمندان و علمای نامی ایران است. تنوع آثار اقوام و ادیان مختلف در استان آذربایجان غربی و طبیعت سر سبز و دریاچه زیبای ارومیه از ویژگی‌های ممتاز این منطقه به شمار می‌آید.

مجموعه اين ظرفيت‌ها سبب شده تعداد گردشگران آذربايجان غربي 21 درصد افزايش يابد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیش از 70 هزار گردشگر از ابتدای تابستان تاکنون از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی آذربایجان غربی بازدید کردند.

وي افزود: تعداد گردشگران در سال گذشته 54 هزار نفر بود که این میزان امسال به بیش از 70 هزار نفر رسیده است.

جباری با اشاره به اینکه تعداد گردشگران و مسافران به دلیل ظرفیت و موقعیت آب و هوایی مناسب آذربایجان غربی در فصل تابستان رو به افزایش است گفت: برای رفاه حال مسافران و جذب زیاد گردشگر در تابستان امسال، ستاد خدمات اجرایی سفر در تمامی شهرهای استان ایجاد شده است.

وی آماده سازی بناهای تاریخی از جمله مسجد مطلب خان خوی، کوه زندان سلیمان تکاب و مجموعه مقبره شمس تبریزی خوی به همراه استقرار راهنمایان گردشگری در بناهای تاریخی را از دلایل افزایش تعداد مسافران تابستانی در سالجاری عنوان کرد.

امسال 12 بنای تاریخی جدید و نخستین اثر طبیعی آذربایجان غربی با عنوان کوه زندان در مجموعه تخت سلیمان تکاب به ثبت ملی رسید.

در حال حاضر آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی کشور به يك هزار و 472 اثر رسیده است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا