اخبار
کد خبر : 3849 ۱۳۹۵/۱۰/۲۸   

66 درصد از مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی پرداخت شد

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 66 درصد از مطالبات چغندرکاران استان پرداخت شده است و باقی مانده طلب کشاورزان به تدریج و به ترتیب اولویت تحویل چغندرقند پرداخت می شود.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه کل بهای محصول خریداری شده در استان پنج هزار و 485 میلیارد ریال بوده است، افزود: تاکنون سه هزار و 613 میلیارد ریال از بهای چغندر قند تحویلی به کارخانه ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به رضایت نداشتن کشاورزان از نحوه پرداخت ها در سال گذشته گفت: با پیگیری های مقام عالی استان و سازمان جهاد کشاورزی امسال مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

کریم زاده افزود: میزان چغندر قند خریداری شده در استان یک میلیون و 727 هزار تن بوده که درسطح 30 هزار هکتار از اراضی استان کشت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال های اخیر در کشت مزارع چغندرقند از بذور اصلاح شده و منوژرم استفاده شده است و این امر در افزایش راندمان تولید در مزارع کشت شده تاثیر بسزایی داشته است .

وی ادامه داد: امسال سطح مصوب زیر کشت چغندر قند در این استان 23 هزار هکتار بوده که به علت کشت آزاد، این سطح به 30 هزار هکتار افزایش یافته است.

به گفته وی برداشت چغندرقند از اواخر شهریور ماه امسال آغاز شده است و تا آخر دی ماه ادامه دارد، چغندرقند یکی از محصولات استراتژیک تولیدی استان بوده و آذربایجان غربی در سال های متمادی رتبه برتر کشوری را در تولید این محصول به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا