اخبار
کد خبر : 3847 ۱۳۹۵/۱۰/۲۸   

شناسایی 240 هزار نفر بی سواد در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی از شناسایی 240 هزار نفر بی سواد در استان خبر دارد و گفت: برای زیر پوشش قرار دادن افراد بی سواد برنامه پنج ساله تدوین شده تا بتوانیم این افراد را باسواد کرده و شاخص باسوادی استان را بالا ببریم.
به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در ادامه سفر خود به شهرستان مهاباد در نشست صمیمی با فعالان سیاسی، مدنی، اقتصادی و سازمان های مردم نهاد در تالار فرمانداری مهاباد اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی با کمبود پنج هزار کلاس درس مواجه هستیم.

وی افزود: استان از نظر شاخص باسوادی در رتبه های آخر کشور و در جایگاه سی ام قرار دارد.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای ساخت هر کلاس درس هم یک تا 1.5 میلیارد ریال لازم است که برای رفع این کمبود ها برنامه ریزی هایی انجام گرفته است.

سعادت متذکر شد: شاخص توسعه در استان بسیار پایین است به طوری که متوسط در آمد استان 60 درصد متوسط درآمد کشوری است. 
وی همچنین با بیان اینکه سه هزار تخت بیمارستانی در استان کمبود داریم، افزود: برای رفع کمبود تخت های بیمارستانی استان از پایگاه های سلامت و مرکز جامع سلامت استفاده می شود .
استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه ویژه دولت به اقوام و مذاهب کشور، بخشی از هدف منشور شهروندی است که توسط رئیس جمهوری رونمایی شد.

به گفته وی در دولت تدبیر و امید در حوزه اقوام و مذاهب کارهای خوبی انجام گرفته است.

سعادت افزود: منشور اقوام یکی از این اقدامات است که به منظور توجه کامل به اقوام مختلف کشور و حقوق شهروندی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: وحدت تشیع و تسنن کلید انسجام هر نظام است و برای وجود این موهبت الهی در این استان باید خدا را شاکر باشیم.

سعادت تصریح کرد: مسئولانی که در جمهوری اسلامی ایران به مردم خدمت می کنند همواره پیام آوران وحدت بوده اند و خدا را باید شاکر بود.

وی با اشاره به هم مرزی آذربایجان غربی با سه کشور افزود: مرزهای ما در استان از امن ترین مرزهاست و باید همواره اتحاد و همدلی داشته باشیم چرا که امنیت باعث توسعه پایدار در منطقه می شود.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص بکارگیری نیروهای اقوام در استان آذربایجان غربی، اذعان کرد:  زمینه استفاده از نیروهای بومی و اقوام برای مسئولان در دستگاه های مختلف هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و در شرایط حاضر این امر مهم انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: برای اجرای مشارکت عمومی، اعتمادسازی و بازسازی اعتماد ملی کارهای خوبی انجام شده است و بر این اساس در آذربایجان غربی و در بخش های کردنشین از بخشداران بومی و محلی استفاده شده و فرماندار مهاباد هم مهابادی است.

سعادت در خصوص بررسی و رفع مشکلات صنعت استان نیز اظهار کرد: نشست های ماهانه در استان برای بررسی مشکلات تشکیل می شود و به همین منظور کمیسیون رفع موانع تولید تشکیل و مسائل تولید کنندگان در این نشست پی گیری و حل و فصل می شود.
وی همچنین با اشاره به تشییع با شکوه پیکر آیت الله رفسنجانی، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنان در کنار رهبری و نظام باقی ماند و شرکت گسترده مردم در مراسم های مختلف نشانگر علاقمندی مردم به اعتدال است. 
جعفر کتانی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه شهرستان مهاباد نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت، همدلی و اتحاد بین مسئولان و مردم در مهاباد بی نظیر است، گفت: همدلی و همسویی مسئولان در مهاباد رمز موفقیت و پیشرفت اهداف نظام و دولت در منطقه است.

امام جمعه شهرستان مهاباد نیز در این نشست خواستار ساخت مصلایی در حد شان مردم این شهرستان شد.
ماموستا ملا قادر سهرابی همچنین در ادامه خواستار رفع سریعتر مشکلات کشت و صنعت مهاباد و کارگران این مجموعه شد.

در این نشست فعالان و منتخبان شهرستان مهاباد، نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص مسایل و مشکلات شهرستان با مقام عالی استان در میان گذاشتند.

درخواست احداث مصلی، کمک به حل مسائل و مشکلات کشت و صنعت و شهرداری و شورای اسلامی شهر، کمک به احیای واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار، در نظر گرفتن مزیت ها و تشویق های سرمایه گذاری در شهرستان های محروم، رفع مشکلات مربوط به تصفیه خانه آب شرب، احداث بیمارستان جدید، تکمیل محور مواصلاتی ارومیه-مهاباد و مهاباد- میاندوآب، رسیدگی به وضعیت مدارس تخریبی، اتمام ساختمان پیراپزشکی، حمایت بیشتر از سمن ها، انجام حمایت های لازم برای مدیریت و بهره برداری از منطقه نمونه گردشگری دریاچه سد مهاباد، بکارگیری و انتصاب نیروهای بومی و محلی در پست های مدیریتی و لزوم ارتقای نرخ مشارکت اقوام و ادیان در سطوح مدیریتی از جمله درخواست ها و پیشنهادات فعالان سیاسی، مدنی و اقتصادی شهرستان مهاباد در دیدار با استاندار آذربایجان غربی بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا