اخبار
کد خبر : 3841 ۱۳۹۵/۱۰/۲۸   

افزایش کمک سه برابری دولت به شهرداری ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: کمک دولت به شهرداری ها امسال از محل اعتبارات استانی سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش نای قلم، سیف‌اله مطلبی در نشست شورای اداری بوکان اظهار کرد: تاکنون 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به شهرداری ها پرداخت شده است.

وی افزود: هر شهرداری که طرح درآمدزایی داشته باشد از طرف وزارت کشور وام 20 میلیارد ریالی بدون کارمزد پرداخت می کند و این وام با توقف 6 ماهه قسمت بندی و بازپرداخت می شود.
مطلبی اضافه کرد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر وامید تمام تلاش دولت این بوده که عنایت ویژه ای به خدمات و عمران شهری داشته باشد و بر این اساس دولت از منابع مالیات بر ارزش افزوده کمک های خوبی به شهرداری ها انجام داده و اگر این کمک ها نبود بسیاری از شهرداری ها باید تعطیل می شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: سال گذشته از منابع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده سوخت بیش از یک هزار و 750 میلیارد ریال به شهرداری های استان کمک شده و امسال این رقم در استان به 2 هزار میلیارد ریال می رسد.
وی با بیان اینکه 42 شهرداری در سطح استان آذربایجان غربی وجود دارد، اظهار کرد: اصلاح ساختار سازمانی شهرداری ها بر اساس موقعیت و جایگاه شهرهای استان از جمله ظرفیت های گردشگری، مرزی و مذهبی بودن صورت گرفته است.
مطلبی با اشاره به اینکه از جمعیت سه میلیون و 800 هزار نفری استان حدود 67 درصد در مناطق شهری آذربایجان غربی سکونت دارند، گفت: جمعیت شهری استان شامل یک میلیون و 800 هزار نفر می باشند.
وی با بیان اینکه تاکنون 9 هزار تن قیر رایگان در اختیار شهرداری های استان قرار گرفته است، افزود: تعامل سازنده بین اعضای شورای اسلامی شهر و روستا با استانداری، شهرداران و مجموعه مدیریت شهری و فرمانداران باعث پیشرفت و عمران شهری خواهد شد.
انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا