اخبار
کد خبر : 3840 ۱۳۹۵/۱۰/۲۸   

حضور سرمایه‌گذاران چینی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان‌غربی

نشست تخصصی معاون اقتصادی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان، مسئول دبیرخانه و کارشناسان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران چینی، طی دو جلسه متوالی در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

به گزارش نای قلم، معاون اقتصادی این اداره‌کل با ابراز خوشحالی از پیگیری مسائل سرمایه‌گذاران چینی از طریق مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، با تأکید بر اهمیت، مأموریت و نقش مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: کارکنان این مرکز با تلاش و پیگیری‌های متعهدانه همواره در راستای رفع مسائل و مشکلات سرمایه گذاران خارجی می‌کوشند.

حبیب تربتی با ارائه توضیح و تفسیر جامعی از وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و قوانین تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران، در رابطه با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان ازجمله پتروشیمی، معادن و سایر پتانسیل‌های موجود استان، مطالبی را بیان کرد.

سرمایه‌گذاران چینی حاضر در جلسه نیز با اعلام برنامه و سیاست شرکت توسعه گستر جاده ابریشم، گفت: سرمایه‌گذاری‌های مدنظر ما به‌صورت مستقیم و در قالب پنج پروژه صنعتی، ازجمله پانل‌های خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس است.

سرمایه‌گذار چینی مشکل تأمین آب برای منطقه ویژه اقتصادی سلماس را تنها عامل عدم شروع عملیات دانست و خواستار رفع موانع و حمایت دستگاه‌های دولتی جهت تسریع در انجام امور شده و همچنین خواستار ارائه اطلاعاتی درزمینه ظرفیت‌های معدنی استان ازجمله سیلیس، کروم، منیزیم، طلا و نقره جهت ارزیابی اولیه قابلیت و توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در این معادن شد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم ضمن ارائه توضیحاتی کلی در رابطه با معادن استان، گفت: اطلاعات جامع معدنی استان در قالب بسته‌ای واحد به سرمایه‌گذاران ارائه می شود.

 مدیر دفتر معاونت برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای استان هم گفت: آب مورد نیاز برای پروژه‌ها از سد زولا قابل تأمین است، اما لازم است میزان آب موردنیاز با فرض اجرای تمام پروژه‌ها را اعلام کنند تا مقدار آب لازم تخصیص داده شده و در آینده مشکلی به وجود نیاید.

در پایان این نشست مشترک، سرمایه‌گذاران در خصوص چگونگی اخذ مجوزها و حمایت‌ها، مشوق‌های دولت جمهوری اسلامی ایران پرسش‌هایی را مطرح کردند که ضمن ارائه پاسخ‌های مقتضی، کتابچه قانون جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در قالب فلش مموری به آنان اهدا شد.

همچنین مقرر شد سرمایه‌گذاران مزبور مشخصات فنی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مد نظر خویش را در قالب مطالعات توجیهی جهت بررسی و اعلام نظر در خصوص تأمین امکانات زیرساختی مورد نیاز به صورت مکتوب به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری ارسال نمایند تا مرکز نسبت به بررسی و اعلام نتیجه در اسرع وقت اقدام کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا