اخبار
کد خبر : 3835 ۱۳۹۵/۱۰/۲۸   

فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها پرشورتر می شود

عضو ادوار انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی ارومیه، پیش بینی کرد که فضای انتخاباتی دانشگاه‌ها بعد از ایام امتحانات گرم‌تر شود.

به گزارش نای قلم، علیرضا اسماعیلی‌تبار در گفت‌وگویی، با بیان اینکه دانشجویان انتظار دارند دولت تدبیر و امید به وعده هایی که در حوزه دانشگاه داده است عمل کند افزود: اما متاسفانه در حوزه وزارت علوم پس از فرجی دانا شاهد انفعال و کنار رفتن وزارت علوم از مسائل دانشگاه و واگذاری فضا و سکوت این وزارت در برابر نیرو های تندرو و فشار های خلاف قانون خارج از دانشگاه بودیم.

وی مدعی شد : در یک ماه گذشته شاهد تعلیق و یا ایجاد مشکل در روند فعالیت تشکل های مختلف کشور نظیر انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران، انجمن اسلامی دانشجویان آزاد اندیش دانشگاه علامه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان، تشکل نسل نو دانشگاه قم و دیگر دانشگاه‌ها به بهانه های واهی بودیم.

اسماعیلی‌تبار با بیان اینکه عده‌ای در تلاشند تا هزینه‌های فعالیت دانشجویی را بالا ببرند گفت: بر اساس قانون مرجع  تصمیم گیری درمورد مسایل دانشگاه، ارگان های تعریف شده در دانشگاه و وزارت علوم است؛ و دخالت سایر ارگان ها در این امور بر خلاف قانون است و مجاز نیست؛ اما متاسفانه تاکنون وزارت علوم و وزات بهداشت موضع مشخصی در این مورد اتخاذ نکرده اند.

وی با اظهار اینکه عدم قانون گرایی و تلاش برخی مسئولین دانشگاه ها برای ایجاد آرامش گورستانی در دانشگاه موجب سردی فضای دانشگاه ها شده است ادامه داد: برای نمونه در یک سال گذشته شاهد عدم صدور و حتی لغو مجوزهای صادر شده برای شش برنامه سخنرانی انجمن اسلامی دانشجویان در دانشگاه صنعتی ارومیه بودیم. از برنامه‌های لغو شده چهار برنامه مرتبط با سخنرانی نمایندگان مجلس بود که همین امر موجب دلسردی دانشجویان و ایجاد فضایی سرد در دانشگاه می گردد که در نهایت موجب کم شور شدن انتخابات خواهد شد.

وی در پایان گفت‌وگو با ایسنا گفت: از دیگر مطالبات فعالین دانشجویی بحث شکل گیری اتحادیه تشکل های انجمن اسلامی است، باوجود اینکه حدود یک سال از درخواست ارائه شده به وزارت علوم می گذرد بر اساس آیین نامه می بایست ظرف مدت مشخصی این درخواست بررسی می شد. بر خلاف وعده های دولت مبنی بر صدور مجوز های اتحادیه ها بر اساس قانون اما تاکنون این امر اتفاق نیافتاده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا