اخبار
کد خبر : 3827 ۱۳۹۵/۱۰/۲۸   

راه علاج رسانه‌های دولت وتیم رسانه‌ای آن

دولت يازدهم در بعد مدیریت و برنامه‌ریزی رسانه‌اي توان دفاع از خود را ندارد. بخشی از ناكارآمدي‌ به درون ساختار دولت باز مي‌گردد. درمقابل هجمه‌هاي رسانه‌اي مخالفان به دولت اتفاقا دولت دست و پابسته نيست، اما زماني كه نمي‌تواند از امكانات خود به نحو مطلوب استفاده كند، نبايد انتظاري بيش از اين داشته باشد.

اين ضعف دولت را مي‌رساند كه با عملكرد غير قابل قبول رسانه‌ای خود امكان دفاع از خود را سلب كرده است. اگر آن زمان كه رسانه‌هاي مخالف دولت سياست‌ها، عملكرد و دستاوردهاي دولت را زير سوال مي‌بردند با قدرت با آنها مقابله مي‌شد، اكنون ديگر اين رسانه‌ها به خود جرأت و جسارت نمي‌دادند كه هر عمل دولت را درست يا نادرست به زير تيغ تند انتقاد بكشانند.

اگر تيم رسانه‌اي دولت مقداري از انفعال خارج مي‌شد و به نحو احسن كار مي‌كرد، اكنون هم اين حملات به دولت كمتر و هم دستاوردهاي آن به‌طور مطلوب‌تري به عموم مردم اطلاع‌رساني مي‌شد. علت اينكه دولت نمي‌تواند در مقابل هجمه مخالفان از خود دفاع كند به‌عهده نهادهايي است كه در زيرمجموعه دولت كارمي‌كنند. بايد ساختار رسانه‌اي دولت تغيير ویا حداقل اصلاح شود و به امكاناتي كه در حوزه رسانه دارد، توجه كافي شود، دولت در اين عرصه كمبودي ندارد كه بخواهد از اين جهت ابراز ناراحتي و شكايت كند.

بخش عمده مشكلات رسانه‌اي به ساختار داخلي مي‌گردد. آقاي روحاني به تنهايي بار تيم رسانه‌اي خود را به دوش گرفته و از اين باب تنها كسي كه نمره قبولي در دولت مي‌گيرد، خود آقاي رئيس‌جمهور است كه بيش ازحد انتظار ظهور و بروز دارد. تيم رسانه‌اي دولت پنج شش ضلع دارد؛ از خود سخنگو گرفته تا خبرگزاري رسمي دولت، روزنامه رسمي دولت، افرادي كه در نهاد رياست‌جمهوري مستقرند و حوزه‌هايي كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رسانه‌ها را ساختاردهي مي‌كنند، در كنار هم تيم رسانه‌اي را شكل مي‌دهند. در اين تيم بايد به نوعي باز نگري شود و مسئولان به جاي اينكه به حوزه دفاع ورود كنند، بايد وارد حوزه تحليل و عمل دقيق و تغذيه جامعه شوند.

محمد جواد حق شناس


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا