اخبار
کد خبر : 3822 ۱۳۹۵/۱۰/۲۶   

آذربایجان غربی به عنوان قطب فرهنگی کشور تلقی شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و تهدیدات فرهنگی ضروری است این استان به عنوان قطب فرهنگی کشور تلقی شود.

به گزارش نای قلم، احد هوشمند امروز در مراسم افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور، اظهار کرد: نگاه فرهنگی کشورهای همسایه تحت تاثیر جوامع غربی و اسرائیلی قرار دارد از این رو در مناطق مرزی با تهدیدات فرهنگی زیادی مواجه هستیم و اگر کاری انجام نشود جوانان ما بیشتر آلوده می شوند.

وی نگاه حمایتی در توسعه پایگاه های مردمی در مناطق مرزی را ضروری دانست و افزود: با توجه به شرایط موجود انتظار داریم تعداد پایگاه های مساجد و دوستانی که به عنوان "بچه های مسجد" فعالیت می کنند در استان بیشتر باشد طوری که مرکز کانون و توجهات قرار گیرد.

هوشمند اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود ایجاب می کند که طرح هایی چون "بچه های مسجد" در استان ها به ویژه آذربایجان غربی متمرکز و تبدیل به کانون شود، چرا که جمعیت مخاطب مناطق از چند جهت تحت تاثیر قرار می گیرد.

 رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت رسانه های غربی ادامه داد: با توجه به گستره فعالیت این رسانه ها، پیام آنها می تواند در کمترین فرصت در لایه های جمعیت نفوذ پیدا کند که بچه های مساجد قادر هستند مقابل برخی از هجمه ها بایستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسجد از همان روزی که توسط حضرت محمد(ص) در مدینه بنا شد به عنوان پایگاه مردمی و اولین پایگاهی است که می تواند مبلغ اسلام باشد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما هم بی تاثیر از مساجد نبود و امام راحل و به تبعیت آن عالمان دینی ما از همان مساجد تبلیغ خود را شروع و اهداف و مبارزات انقلابی خود را بیان کردند تا اینکه انقلاب ما شکل گرفت.

به گفته هوشمند بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسالت دیگری را برعهده مساجد گذاشته شد، به غیر از اینکه سنگری برای پرورش رزمندگان بود سنگری برای فتح فرهنگی کشور شدند و بچه های مسجدی شکل گرفت که بعدا مدیریت تشکلی به نام حوزه هنری به آنها افراد سپرده شد.

وی تصریح کرد: در نظر هنر و هنرمند، هر زمان و هر مکانی یک فرصت و دارای سبقه است و سبقه مسجد هم خداوند و بندگان صالح آن هستند، وظیفه هر هنرمند مسلمان این است که سبقه الهی را رواج دهد، چرا که کارکرد مسجد رواج بندگی، صلح و صفاست و در آن انسان ها در پی آرامش روح و روان هستند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی اضافه کرد: همیشه مسجد منبر، صحن، خضوع و خشوع نمازگزانش امنیت خاطر می آورد، مسجد جایی است که حرام و حلال تشخیص داده می شود و حوزه هنری هم با این تصور به سراغ مسجد می رود و همین شاخص ها را می خواهد به تصویر بکشد، با این رویکرد بچه ها را به مسجد هدایت کند و امیدواریم همان بچه ها با صفا و با دلشان به جامعه کشیده شوند و مروجی برای اهداف فرهنگی مان باشند.

دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» بیش از این در مراکز چندین استان کشور از جمله کردستان، فارس، مازندران، قزوین و زنجان افتتاح شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا