Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 382 ۱۳۹۴/۰۵/۱۸   

افزایش هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی

*بیشترین جرائم مربوط به برداشت های غیرمجاز و هک کردن حساب های هموطنان است

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با بیان اینکه آمار جرایم مربوط به شبکه های مجازی در سطح استان طی سال جاری بیشتر از جرایم اقتصادی و برداشت های غیر مجاز بوده است، گفت: لطمه و زیانی که توسط این جرایم وارد می شود، صرفا اقتصادی نیست بلکه بیشتر جنبه معنوی دارد و فرهنگ جامعه را دچار اختلال می کند.

حسن کوره بلاغی با بیان اینکه بیشترین جرائم که در سال گذشته وجود داشته مربوط به برداشت های غیرمجاز و هک کردن حساب های هموطنان بوده است، اظهار کرد: با توجه به افزایش استفاده از شبکه های مجازی در بین جوانان ضروری است جوانان برای پیشگیری از جرائم در شبکه‌های مجازی دقت کافی را به کار ببرند و از شبکه‌هایی استفاده کنند که شناخت کافی از آنها داشته و دارای امنیت بالا باشند.

وی افزود: استفاده روز افزون از شبکه‌های اجتماعی موجب شده کاربران زیادی از وب یا موضوعاتی که در فضای مجازی بیشتر جذاب بود به شبکه‌های اجتماعی مهاجرت کنند و همین افزایش کاربر موجبات جرائم بیشتری شده که این موضوع دقت و همراهی بیشترتمام ارگان ها، نهاد ها، و سازمان ها را می‌طلبد.

کوره بلاغی با بیان اینکه امسال ۸۲ درصد پرونده‌های ارجاعی به پلیس فتای آذربایجان‌غربی کشف شده است، اضافه کرد: پرونده های مالی 250 میلیون تومان ارزش داشته اند و در این باره 200 میلیون تومان آن تمام و کمال به صاحبان آنها برگردانده شده‌اند.

به گفته وی 88 درصد کاربرانی که در فضای مجازی کلاه برداری کرده اند، مرد و 12 درصد آنها زن بوده و میانگین سنی آنها 19 تا 35 است.

کوره بلاغی تصریح کرد: امسال هتک حیثیت و نشر اکاذیب در فضای مجازی از افزایش قابل توجه ای برخوردار بوده و در این باره بازده زمانی کشف و تحویل پرونده ها در روال قانونی 65 روز بوده است اما تلاش امسال همکاران این بازده زمانی را به 25 روز رسانده است.

به گفته وی تاکنون چاپ 2000 برگه بروشور و 28 بنر در سطح شهر جهت آگاهی و آموزش همشهریان و اطلاع رسانی و آموزش از طریق صداوسیما و رادیو، 33 مورد کلاس های آموزشی در مدارس، مساجد،دانشگاه انجام شده و خوشبختانه از بازده خوبی برخوردار بوده است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی از هموطنان خواست اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در فضای مجازی قرار ندهند و در این زمینه متاسفانه جوانان و نوجوانان در معرض آسیب بوده و رفتارها و اخلاق در این حوزه رعایت نمی شود.

وی بیان کرد: کلاه برداری، فریب دختران و پسران جوان، سو استفاده مالی و سو استفاده های جنسی از دختران جزو بزرگترین مشکلات ما در فضای مجازی است که باید با آموزش فراوان، این مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس پلیس فتای آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه، آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش اساسی را در آگاه سازی جوانان دارند گفت: امروزه ورود به حریم خصوصی افراد از بزرگ ترین آسیب های اجتماعی بشمار می آید که رسانه ها و آموزش و پرورش می توانند با اطلاع رسانی های خود از این آسیب بزرگ جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتای اذربایجان غربی با اشاره به آسیب‌ های شبکه ‌های اجتماعی گفت: انتشار عکس‌های شخصی، ترویج بی‌حجابی، انتشار شایعات، توهین به ارزش‌های دینی، تغییر جدی در سبک زندگی اعضا خانواده، کاهش ارتباطات چهره به چهره، شکاف بین نسلی در بحث ارتباط غیرحضوری و فضای مجازی بین افراد از مهم‌ترین آسیب‌های شبکه های اجتماعی بشمار می آیند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا