اخبار
کد خبر : 3816 ۱۳۹۵/۱۰/۲۵   

پرهیز از برنامه های کلیشه ای در ایام دهه فجر امسال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید سعی کرد از برنامه های کلیشه ای در ایام دهه فجر امسال پرهیز و برنامه هایی اجرا شود که تاثیر عمیق تری بر افکار عمومی به ویژه قشر جوان داشته باشد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی ظهر امروز در نشست کمیته فرهنگی و اقلیت‎‎های دینی ستاد دهه فجر استان آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال جشن های پیروزی انقلاب گسترده تر و با رویکرد مردمی برگزار می شود.

وی بر ایجاد خلاقیت، نوآوری و شادی آفرینی در برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: ما باید سعی کنیم که این شور و شعف دهه فجر را در طول سال تعمیم دهیم و بتوانیم فضای شادی را دراستان ایجاد کنیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقوام و اقلیت های دینی در کشور ما در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در حفظ آن نقش مهمی را ایفا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، اقلیت های دینی همواره در کنار تمام ایرانیان بودند و شهدای بسیاری هم در جریان انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس تقدیم کرده اند.

وی افزود: در گرامیداشت دهه مبارک فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقلیت های دینی مانند سال های گذشته دوشادوش همه ایرانیان در این آیین و گرامیداشت شرکت می کنند.

کریمی با بیان اینکه نخستین گام در صیانت از انقلاب اسلامی حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی است، اضافه کرد: مراسم دعا و نیایش توسط کلیساهای چهارگانه آذربایجان غربی و دیدار از خانواده های معظم شهدا آسوری و ارمنی توسط مسئولان استانی، دیدار با شخصیت های اقلیت های مذهبی و دینی، برپایی نمایشگاه توانمندی های آسوریان ارومیه، برگزاری مراسم برنامه جشن انقلاب ویژه اقلیت های دینی، نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان و بازسازی و بازخوانی سرودهای انقلاب در مدارس اقلیت های دینی از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای اقلیت های دینی استان است.

وی تصریح کرد: به همین مناسبت ناقوس تمام کلیساها و زنگ مدارس اقلیت های دینی در ارومیه، سلماس و چالدران به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در لحظه ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی نواخته می شود.

در ادامه این جلسه سایر اعضا برنامه‎‎های فرهنگی هنری خود را تشریح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا