اخبار
کد خبر : 381 ۱۳۹۴/۰۵/۱۸   

محور خوی- قطور بازگشايي شد

 

*خسارت اولیه حادثه غیرمترقبه 20 میلیارد ریال است

محور خوی – قطور که در پی بارش شدید تگرگ و وقوع سيل مسدود شده بود با تلاش شبانه راهداران بازگشایی شد.

به گزارش ناي قلم، رئيس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوی اظهار كرد: عصر گذشته 10 کیلومتر از محور خوی- قطور در محدوده مرز رازی در پي بارش شدید تگرگ و وقوع سیل دچار آب‌شستگی و ریزش رسوب به سطح جاده شد.

باقرزاده ادامه داد: راهداران عملیات راهداری را تا پاسی از شب انجام دادند و این محور بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد وسایط نقلیه در یک مسیر امکان‌پذیر است، افزود: تردد در هر دو مسیر رفت و برگشت با اتمام عملیات رسوب‌برداری، بازسازی شانه‌ها و لایه‌روبی پل‌ها برقرار خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوی با تاکید بر اینکه سه گروه راهداری از اولین لحظات بارش تگرگ و جاری شدن سیل در این محور فعالیت دارند، اظهار کرد: همچنين راهداران محوطه پایانه مرزی رازی را رسوب برداری کردند.

باقرزاده از همکاری شهرداری قطور قدردانی و خاطرنشان کرد: این عملیات راهداری با استفاده از ماشین‌آلات راه و شهرسازی شهرستان ماکو و ماشین‌آلات بخش خصوصی که در ساخت و توسعه بخشی از محور خوی- قطور فعالیت دارد، انجام شد.

این مقام مسئول یادآور شد: خسارت اولیه این حادثه غیرمترقبه به تاسیسات و ابنیه فنی راه‌ها، بخش کشاورزی و زیرساخت‌های حمل و نقل 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی، تخريب شانه محور، آسیب‌دیدگی ابنيه فنی و شكستن تابلو و علايم ايمني را از مهم‌ترین خسارت‌های سیل روز گذشته عنوان كرد.

جاده بین‌المللی خوی- قطور- رازی به عنوان نزدیک‌ترین مسیر ایران به ترکیه 64 کیلومتر طول دارد و يكي از مناطق سيل خيز استان می‌باشد كه در اكثر فصول سال هنگام بروز بلاياي طبيعي به خصوص سيلاب و طغيان رودخانه هاي منطقه، آسیب‌های جدي به تاسیسات و تجهیزات این جاده آن وارد می‌شود.

انتهاي پيام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا