اخبار
کد خبر : 379 ۱۳۹۴/۰۵/۱۸   

از سفر زمینی به ترکیه خودداری کنید

*اعتراض خود را به دولت ترکیه اعلام کردیم

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شرکت‌های مسافری و باری از سفر زمینی غیرضروری به ترکیه خودداری کنند.

به گزارش ناي قلم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد عطرچیان اظهار كرد: در پی حمله افراد مسلح به اتوبوس ایرانی در روز گذشته به شرکت‌های حمل و نقل مسافری و باری بخشنامه شد تا از سفرهای غیرضروری به ترکیه خودداری کنند.

وی با اشاره به حمله افراد مسلح به اتوبوس ایرانی در ترکیه که روز گذشته صورت گرفت، گفت : با ارسال بخشنامه‌ای به تمام شرکت‌های حمل و نقل مسافری و باری اعلام کردیم تا از سفرهای غیرضروری به ترکیه خودداری کنند و با تدابیر امنیتی تا حد امکان در طول روز به این کشور سفر کنند.

وی با بیان اینکه اعتراض خود را به دولت ترکیه اعلام کردیم گفت: از طریق وزارت امور خارجه پیگیر دریافت پاسخ دولت ترکیه درباره این حادثه است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر اینکه مسئولیت حفظ جان و اموال مسافران ایرانی در ترکیه بر عهده این کشور است، درباره وضعیت پیکر راننده اتوبوس ایرانی که روز گذشته در حمله افراد مسلح جان خود را از دست داد، گفت: مسافرانی که زخمی شده بودند روز گذشته بعد از حادثه بلافاصله به کشور بازگشتند و تشریفات انتقال پیکر راننده اتوبوس ایرانی هم امروز انجام می‌شود.

یک دستگاه اتوبوس مسافری ساعت 23 پنجشنبه شب از تبریز به مقصد وان ترکیه حرکت کرد که حدود 7 صبح روز جمعه از مرز بازرگان خارج شد و در حدود 11 صبح روز گذشته نیز این اتوبوس در منطقه چالدران ترکیه از طریق افراد مسلحی که در کوه‌های اطراف کمین کرده بودند مورد حمله قرار گرفت.

در این حمله و تیراندازی راننده و چند نفر از مسافران زخمی شدند که راننده در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. سپس اتوبوس در پاسگاه ترکیه متوقف شد و سایر مسافران با اتوبوس دیگر به سمت ایران بازگشتند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا