Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 378 ۱۳۹۴/۰۵/۱۸   

احیای دریاچه‌ ارومیه با انتقال آب از گرجستان و ارمنستان

* تنها دولت تدبير و اميد در بحث پیشگیری از خشکی درياچه اروميه موفق است

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالعات انتقال آب از کشورهای گرجستان و ارمنستان در دست مطالعه است.

به گزارش ناي قلم به نقل از فارس، علی علیلو اظهار كرد: بر اساس این طرح، 60 تا 70 متر مکعب آب در ثانیه از کشور گرجستان و ارمنستان وارد کشور می‌شود و بر اساس مطالعات انجام شده این طرح می‌تواند دو ساله اجرا شود.

وي با بیان اینکه خودم را در امر احیای دریاچه ارومیه، صاحب نظر می‌دانم، گفت: هیچ دولتی در امر احیای دریاچه ارومیه موفق نبوده و تنها دولت آقای روحانی در بحث پیشگیری از خشکی آن موفق بوده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: حجم آب دریاچه از 36 میلیارد متر مکعب اکنون به 2 میلیارد متر مکعب رسیده در این صورت انتقال ته مانده آب زاب و ارس و ... دردی را دوا نمی‌کند.

علیلو در مورد پرداختی ایران به این کشورها نیز گفت: در مقابل محصولات نفتی و گازی البته نه به صورت خام بلکه با ارزش افزوده به این کشورها می‌دهیم.

وی، افزود: این امر می‌تواند سلامت مردم پنج استان را تهدید کرده و به آن‌ها آسیب برساند. این هزینه، برای جلوگیری از وقوع فاجعه در سال‌های آینده است، به عبارت دیگر این امر هزینه نیست، سرمایه‌گذاری برای سلامت آینده مردم ماست.

*مدیران وقت استان در حق دریاچه ارومیه کم کاری و جفا کردند

نماینده مردم شهرستان شبستر با بیان اینکه انتقال آب ارس به ارومیه در سال‌های 1380 به بعد جزو طرح‌های مهم آب‌رسانی بود، گفت: متأسفانه در سال 1384 استاندار وقت به این موضوع بها نداد و با وجودی که تفاهم‌نامه‌های لازم بین ایران و کشور کره امضا شد اما کم کاری، کوتاهی و بی‌تدبیری مدیریت وقت استان سبب شد تا اولویت اصلی آب ارس برای انتقال به دریاچه را به بحث کشاورزی تغییر و تعدیل کردند و سبب شد تا سه استان به مناقشه بیفتند.

 علیلو افزود: بدین ترتیب، حقابه ما از آب ارس از حیز انتفاع و سودمندی خارج شد، چون برخی‌ها دنبال مقاصد سیاسی، بهره‌برداری‌ها و مصادره‌ها بودند!

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا