اخبار
کد خبر : 3777 ۱۳۹۵/۱۰/۱۹   

زمان باقی مانده به عمر دولت یازدهم برای اجرای منشور حقوق شهروندی ناکافی است

یک فعال دانشجویی گفت: دولت برای اجرای منشورحقوق شهروندی یک بازه زمانی شش ماه را تعریف کرده است که زمان باقی مانده به عمر دولت یازدهم برای اجرای این منشور کافی نیست.

به گزارش نای قلم، حسین قادر در گفت و گویی با اشاره به بندهای مطرح شده در منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: در این منشور حق مسکن برای شهروندان تعریف شده است؛ در حالی که پروژه مسکن مهر که از زمان دولت آقای احمدی‌نژاد شروع شد در سه ساله گذشته در این دولت متوقف شد اما حالا با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات حق مسکن نیز دوباره مهم شده است و در این منشور نیز آورده شده است، همچنین در این منشور به حمایت از بنیاد خانواده تاکید شده است در حالی که اگر یک جوان بخواهد یک وام ازدواج ساده بگیرد با انواع و اقسام موانع و محدودیت‌ها مواجه است.

وی با بیان اینکه یکسری حقوق مشخص شده در منشور حقوق شهروندی با عملکرد دولت روحانی طی سال‌های گذشته در تناقض بوده است تصریح کرد: در ماده 19 این منشور در بحث شفافیت و پاسخگویی به مردم تاکید شده است که با رفتار رئیس جمهور در قبال انتقادات منتقدین در تضاد است.

این فعال دانشجویی همچنین در مورد بند 13 این منشور مبنی بر حق برخورداری از هوای پاک گفت: این در حالی است که آلودگی هوا در سال‌های گذشته بسیار بیشتر شده است و دولت تا به حال راه حل موثری در این زمینه ارائه نکرده است.

قادر ادامه داد: مساله دیگر حق امنیت و اقتدار برای شهروندان است که این مورد در مذاکرات برجام نادیده گرفته شد و به کشور های دیگر حق بازدید از مراکز هسته ای و موشکی کشور را دادند که این پایگاه‌ها جزو مراکز سری کشور است.

این فعال دانشجویی اظهار کرد: در بخش آخر آقای روحانی منشور یک فرصت شش ماهه را برای اجرای این منشور در نهادهای تابع دولت در نظر گرفته است حال آنکه بیشتر از پنج ماه به پایان عمر دولت ایشان باقی نمانده است.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: لزومی نداشت که دولت در این ایام انتهایی عمر دولت یازدهم این منشور را منتشر کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا