اخبار
کد خبر : 3770 ۱۳۹۵/۱۰/۱۸   

ارائه خدمات بهداشتی به ۴۰۰هزار نفر حاشیه‌نشین ارومیه

 رئیس مرکز بهداشت ارومیه از ارائه خدمات بهداشتی به ۴۰۰هزار نفر حاشیه نشین خبرداد و گفت: برای افزایش سطح خدمات نیاز به همکاری خیرین سلامت هستیم.

به گزارش نای قلم، علی صدقیانی فرد گفت: هم اکنون نزدیک به ۳۰۷ خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه شهر و روستا در ارومیه فعال و یا در حال فعال شدن است که ۱۷۰۰ نفر مشغول ارائه خدمات بهداشتی هستند.

وی اضافه کرد: با فعال تر شدن مراکز خدمات جامع سلامت، احصاء بیماران و مشکلات بهداشتی و سلامت آنان، تشکیل پرونده سلامت، ارجاع به پزشک و متخصص و ... صورت می گیرد ضمن اینکه با فراهم شدن دسترسی بهتر برای خانواده ها، در هزینه دسترسی به خدمات نیز صرفه جویی میشود.

وی افزود: با این وجود در کمتر از ۶ ماه گذشته نزدیک به ۳۵ واحد مرکز خدمات جامع سلامت با توجه بیشتر به حاشیه شهر ارومیه و با با همکاری نهادها، دانشگاه علوم پزشکی و خیرین افتتاح شده است که مراکز علامه مجلسی، شهید حضرت پور، بند، بالانج، قولنجی، بالو، چونقرالو، ترکمان و ... از جمله واحدهاست.

رئیس مرکز بهداشت ارومیه تصریح کرد: با راه اندازی این مراکز ۲۶۰هزار نفر در حاشیه شهر ارومیه تحت پوشش این مراکز قرار گرفتند.

صدقیانی فرد گفت: برای تجهیز و توسعه مراکز جدید و همچنین تسریع در ارائه خدمات نیازمند همکاری بیشتر خیرین حوزه سلامت و مردم هستیم .

وی افزود: خیرین حوزه سلامت در چند ماه گذشته همکاری هایی برای توسعه و تجهیز مراکز داشته است که میتوان به احداث ساختمان ۶ طبقه چندمنظوره منطقه داش مسجد ارومیه با همکاری یکی از خیره ها، احداث پایگاه سلامت در منطقه لاله ، تجهیز آزمایشگاه منطقه دیزج، تجهیز دستگاه مراکز روستای زیوه و قره آغاج میتوان اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت ارومیه سطح رضایتمندی مردم از مراکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت را خوب ارزیابی و تصریح کرد: ثبت نزدیک به ۱.۷میلیون خدمت از ابتدای آغاز برنامه و ارائه خدمات به بیش از ۴۰۰هزار نفر بخصوص در حاشیه شهرها و مناطق محروم را می توان در سایه فعال سازی و گسترش این مراکز با همکاری مردم و خیرین و مسئولان دید.

به گزارش خبرآنلاین صدقیانی فرد گفت: ایجاد این مراکز همچنین باعث شده وضعیت سلامت مردم و خانواده ها بهبود پیدا کند و در تلاشیم این روند را ادامه دهیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا