اخبار
کد خبر : 3765 ۱۳۹۵/۱۰/۱۸   

منشور حقوق شهروندی قابلیت اجرایی شدن دارد

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی گفت: منشور حقوق شهروندی مستند به قانون است و قابلیت اجرایی شدن دارند.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در آئین تودیع و معارفه بخشداران جدید و سابق خلیفان از توابع شهرستان مهاباد، با اشاره به توجه دولت به رفاه و آسایش مردم و رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رییس جمهوری، اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی که در 22 عنوان و در قالب 120 ماده رونمایی شد با وجود اینکه مستند به قانون است اما با این وجود باز هم مخالفان دولت از آن انتقاد می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات آینده کشور، گفت: ستادهای برگزاری انتخابات به دنبال برگزاری انتخابات پرشور با شرکت حداکثری مردم هستند و همین حضور مردم در انتخابات است که قدرت ایران با حمایت مردم از انقلاب در مجامع بین المللی به رخ جهانیان کشیده می شود.

مصطفوی افزود: قانون مداری، امانت داری رای مردم به عنوان حق الناس و بی طرفی در انتخابات دیگر رویکرد اصلی در برگزاری انتخابات خواهد بود.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: نظام به حضور حداکثری مردم نیازمند است و اقتدار ایران در مجامع بین المللی به خاطر همین حضور گسترده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اشتغال حدود 700 هزار نفر در کشور گفت: دولت تدبیر و امید در اشتغال زایی موفق عمل کرده است.

مصطفوی اظهار کرد: در زمان تحویل دولت به دکتر روحانی 21 میلیون و 300 هزار نفر شاغل داشتیم اما این تعداد اکنون به بیش از 23 میلیون نفر رسیده است.

وی افزود: با وجود اینکه در کمتر از 2 سال گذشته 700 هزار نفر صاحب شغل شدند ولی چون هر سال 300 هزار نفر نیز به تعداد افراد جویای کار افزوده می شود این اشتغال به چشم برخی ها نیامده اما به هر حال این میزان اشتغال ایجاد شده نشانگر رشد و توسعه کشور و قابلیت های فراوان دولت تدبیر و امید است.

مصطفوی همچنین با تاکید بر ایجاد اشتغال بیشتر به خصوص در شهرهای کوچک و روستاها، گفت: قبل از انقلاب 70 درصد جمعیت کشور در روستاها و 30 درصد آن در شهرها زندگی می کردند اکنون 71 درصد جمعیت ایران شهری و 29 درصد روستایی شده که این نسبت در آذربایجان غربی 63 درصد جمعیت شهری و 37 درصد جمعیت روستایی است.

وی افزود: بر این اساس توجه دولت به تاسیس دهیاری ها در کشور زمینه آبادانی و کمک به روستاها را را فراهم کرده و با توجه به اهمیت این موضوع در 63 درصد روستاها دهیاری تشکیل شده است.

وی افزود: دولت توجه ویژه ای به آبادانی، عمران و آسایش مردم و ایجاد اشتغال در روستاها دارد تا با افزایش امکانات و رفاه مهاجرت روستائیان به شهرها کاهش یابد.

مصطفوی با اشاره پیشرفت های دولت در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی گفت: استکبار تاب دیدن پیشرفت ایران را ندارد بر این اساس است که به دنبال تمدید اعمال تحریم ها بر علیه ایران می باشد و در این میان اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه برای مقابله و شکست تحریم ها است.

وی تاکید کرد: همچنان که استکبار هشت سال دفاع مقدس و مذاکرات هسته ای را به ایران تحمیل کرد به دنبال تحمیل تحریم ها به ایران نیز است اما با عمران و آبادانی شهرها و روستاها، ایجاد اشتغال و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در تحقق اهداف خود ناکام خواهد ماند.

در این آئین علی بیژن فر به عنوان بخشدار جدید شهر خلیفان معرفی و از زحمات قادر معروفیان بخشدار سابق تجلیل شد.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا