اخبار
کد خبر : 376 ۱۳۹۴/۰۵/۱۸   

تفاهم‌نامه مدیریت مشترک خدمات پیشگیری و کنترل بیماری‌ها به امضا رسید

* تفاهم‌نامه‌ها نباید صرفاً روی کاغذ و تشریفاتی باشند

در تامین سلامت همه‌جانبه جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی آحاد جمعیت ساکن در استان با اولویت مناطق کم‌برخوردار می‌باشد، لذا انجام مداخلات به منظور ارتقای سطح سلامت ساکنین حاشیه شهرها که یکی از جمعیت‌های مورد غفلت واقع شده نظام سلامت در طی سال‌های گذشته بوده است.

به گزارش ناي قلم، با توجه به اینکه ماموریت اصلی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، بر اساس اسناد بالادستی و دستورالعمل‌های ابلاغی به عنوان یکی از دو برنامه اصلی تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت از سال 1393 در دست اقدام قرار گرفت. بر همین اساس برنامه تامین مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان در مناطق مشخص شده جغرافیای تدوین و در دست اقدام قرار گرفته است. با توجه به تنوع و پیچیدگی مشکلات موجود در مناطق حاشیه‌ای شهرها ضرورت دارد علاوه بر دانشگاه‌های علوم پزشکی، سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در حل مسائل اجتماعی این مناطق همکاری بیش از پیش داشته باشند.

لذا در هشتمین جلسه مدیران عرصه سلامت واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان که در سالن EDC ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، تفاهم‌نامه مدیریت مشترک خدمات پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، تهدیدات سلامتی و آسیب‌های اجتماعی در قالب برنامه تامین مراقبت‌های اولیه سلامت در حاشیه شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان آذربایجان غربی توسط جواد آقازاده قائم مقام وزیر در استان و رئيس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و راضیه خدادوست مدیر کل سازمان بهزیستی استان به امضا رسید.

رئيس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در این جلسه طی سخنانی با تشکر از حمایت‌های مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی در حوزه سلامت گفت: نگرش بسیار قابل تقدیر استاندار در زمينه ارتقای تعاملات بین‌بخشی منجر به افزایش همکاری‌های بین سازمان‌ها در استان شده است که امضای این تفاهم نامه‌ها و نیز برگزاری دوازدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان نشان از این نگرش والا دارد.

جواد آقازاده تاکید کرد: لازم است تفاهم‌نامه‌ها عملیاتی شوند و نباید صرفاً روی کاغذ و تشریفاتی باشند.

وي در ادامه گفت: آماده هر گونه همکاری با سایر سازمان‌ها در قالب برنامه‌های مشترک برای حل مشکلات حاشیه شهرها هستیم.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا