اخبار
کد خبر : 3758 ۱۳۹۵/۱۰/۱۵   

قرارگاه های مبارزه با جرایم اقدامی هدفمند در نیروی انتظامی هستند

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: راه اندازی قرارگاه های مبارزه با جرایم اقدامی موثر و هدفمند در نیروی انتظامی هستند.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی امروز در همایش فرماندهان کلانتری و پاسگاه‌های استان آذربایجان غربی اظهار کرد: امنیت در جامعه یکی از مهمترین رسالت های نیروی انتظامی است که در این راستا نیروی انتظامی گام های موثری برداشته است.

وی در ادامه به فعالیت سه قرارگاه مهم در نیروی انتظامی استان اشاره و اظهار کرد: در نیروی انتظامی استان سه قرارگاه مهم مبارزه با قاچاق کالا، قرارگاه مبارزه با سرقت و قرارگاه جهادی برای بهبود وضعیت این نیرو، آموزش و رسیدگی به مشکلات کارکنان و اجرای بهینه ماموریت ها راه اندازی شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با تشریح اولویت های مهم نیروی انتظامی استان، خاطرنشان کرد: مقابله با سرقت، قاچاق کالا، مواد مخدر، مبارزه با بداخلاقی ها و ناهنجاری های اجتماعی و کاهش تصادفات پنج اولویت مهم پلیس در استان است که قرارگاه جهادی از فعال ترین قرارگاه ناجا در استان به شمار می آید.

 وی در ادامه سخنان خود با تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان در 9 ماهه امسال گفت: پلیس آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از ۷۰۰ هزار فوریت رسیدگی کرده اند که از این تعداد ۶۰ درصد آنها عملیاتی شده و 25 درصد مشاوره و راهنمایی بوده است.
وی با اشاره به کاهش آمار سرقت در استان افزود: از ابتدای امسال تاکنون شاهد کاهش ۱۰ درصدی سرقت و ۵۴ درصدی جیب بری در استان هستیم ضمن اینکه در بخش جرم های مربوط به شرارت و درگیری نیز کاهش ۵۴ درصدی در استان را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از افزایش 10 درصدی خدمات مشاوره‌ای نسبت به مشابه سال گذشته و ارائه خدمات مشاوره‌ای به تعداد 18 هزار فقره در کلانتری ارومیه خبر داد و گفت: خوشبختانه 85 درصد پرونده‌هایی که به حوزه مشاوره ارجاع شده منجر به صلح و سازش شده است.

وی همچنین از افزایش 114 درصدی کشفیات مواد مخدر، 10 درصدی قاچاق مواد سوختی، 40 درصدی مشروبات الکلی، 94 کشفیات جرایم یارانه ای و 19 درصدی جرایم امنیتی خبر داد.

به گفته اصلانی، کاهش 9 درصدی سرقت های به عنف، کاهش 70 درصدی سرقت های مسلحانه و کاهش 54 درصدی جیب بری، کاهش یک درصدی متوفیان دورن شهری و افزایش 9 درصدی تصادفات برون شهری از دیگر عملکرد ناجا در استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا