Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 375 ۱۳۹۴/۰۵/۱۸   

پیگیری مشکل بیمه خبرنگاران توسط استاندار آذربایجان غربی

*خبرنگاران عملکرد دولت و مسائل منطقه را واقع‌بینانه نقد  كنند

دیدار جمعی از خبرنگاران با استاندار آذربایجان غربی یکی از برنامه های پیش بینی شده برای روز خبرنگار بود که در جلسه نظرخواهی و مشورت خواهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تنی چند از اصحاب مطبوعات پیشنهاد و مورد موافقت نهایی قرار گرفت.

این نشست با حضور حدود 20 نفر از اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات و پیشکسوتان خانواده بزرگ عرصه خبری استان به همراه مدیرکل و مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان نخستین سخنران این دیدار، رسالت خبرنگاران را آگاه سازی عنوان کرد و اینکه به دنبال آگاه سازی، بحث فرهنگ سازی و اغناسازی تحقق می‌یابد.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، تعداد خبرنگاران حرفه ای و غیرحرفه‌ای استان را 250 نفر اعلام کرد.

او به شعار امسال مبنی بر «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» اشاره و در عین حال تصریح کرد برای تحقق این مهم بیش از دیروز نیاز به عنصری تأثیرگذار به عنوان خبرنگار و رسانه‌ متعهد و کارآمد به عنوان بازوی توانمند نظام اسلامی و عاملی مهم در راستای ایجاد وحدت بین دولت و مردم احساس می‌شود و شکی نیست که خبرنگاران مهم‌ترین نقش را در این بین دارند.

سخنران بعدی، رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی بود، جواد زاهدی در سخنان خود به برخی از مشکلات خبرنگاران اشاره کرد.

او به مشکل تامین اعتبار تجهیز ساختمان جدید خانه مطبوعات اشاره کرد و پایین بودن درآمد و بیمه خبرنگاران را از شاخص‌ترین مشکلات این قشر برشمرد و افزود: در این راستا باید استقلال حرفه ای رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد چرا که دو یا چندشغله بودن مدیران مسئول امنیت شغلی کارکنان را تحت‌الشعاع قرار داده که این هم به چرخه درآمد رسانه‌ها برمی گردد و قطعا با بهبود وضع درآمدی رسانه‌ها آن‌ها قادر خواهند بود سایر خدمات از جمله بیمه را در اختیار خبرنگاران خود قرار دهند.

زاهدی درآمد رسانه‌ها را از دو پایگاه فروش و جذب آگهی عنوان می‌کند و می‌گوید با توجه به بافت خاص آذربایجان غربی رسانه‌ها نمی‌توانند از مزیت آگهی برخوردار باشند. زاهدی به ضرورت آموزش خبرنگاران نیز تاکید کرد و اینکه در آذربایجان غربی خلاء آموزش‌های سیستماتیک رسانه ای کاملا محسوس هست هرچند که پذیرش دانشجو در رشته های ارتباطات، خبرنگاری و ... تا مقطع کارشناسی در دانشگاه علمی – کاربردی واحد ارومیه وجود دارد و دانشجویان خوبی پرورش داده اما این رشته‌ها در دانشگاه های دولتی و آزاد اسلامی ورود پیدا نکرده است لذا گسترش فضای آموزشی در دانشگاه های ارومیه ضرورتی اجتناب ناپذیر و نیازمند توجه مسئولان است.

آخرین سخنران این دیدار استاندار آذربایجان غربی بود، قربانعلی سعادت گفت که خبرنگاران نقش راويان احاديث صدر اسلام را دارند.

او تصریح کرد حرکت در مسير حق و رعايت تقواي خبري وظيفه اصحاب رسانه در برهه کنوني است و بايد مد نظر خبرنگاران قرار گيرد.

سعادت با بیان اینکه خبرنگاری شغلی حساس و با مسئولیت است جایگاه خبرنگاران در جوامع بین‌المللی و کشور ایران اسلامی را تشریح کرد.

او در عین حال به خبرنگاران توصیه کرد عملکرد دولت و مسائل منطقه را واقع‌بینانه نقد و از نگرش یک سویه به موضوعات پرهیز کنند.

پیگیری تامین اعتبار ساختمان جدید خانه مطبوعات و مشکل بیمه خبرنگاران، شاه بیت سخنان استاندار بود که دستور داد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لیست خبرنگاران بیمه شده و نشده استان را تحویل استانداری دهد.

شايان ذكر است، حدود 20 نفر از اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات و پیشکسوتان عرصه خبر براي ديدار با استاندار آذربايجان غربي معرفي شده بودند كه سه نفر بدون دعوت حضور يافتند و اين موضوع موجب اعتراض هم حاضران و هم ساير خبرنگاران شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا