اخبار
کد خبر : 3742 ۱۳۹۵/۱۰/۱۴   

مشترکان آذربایجان غربی در مصرف گاز صرفه جویی کنند

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف می شود.

به گزارش نای قلم، منصور صادقیان در گفت و گویی اظهار کرد: مشکلی در تامین گاز در بخش خانگی وجود ندارد اما مشترکان گاز این استان در مصرف گاز در حد توان صرفه جویی کنند.

وی در تشریح دلایل صرفه جویی مشترکان در مصرف گاز طبیعی گفت: مردم با توجه کارشکنی شرکت ترکمن گاز در ادامه صادرات گاز به ایران و قرار گرفتن در فصل سرما، در مصرف صرفه جویی کرده و در جلوگیری از قطع شدن صادرات گاز و حفظ منافع ملی دولت را یاری کنند. 
صادقیان اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف گاز و مصرف بهینه آن باید به فرهنگ دایمی تبدیل شود و مردم با رعایت اصول مصرف بهینه اجازه ندهند تا گاز یک خانوار ایرانی نیز قطع شود.
وی با اشاره به اینکه اولویت شرکت ملی گاز تامین گاز خانگی است، ادامه داد: شبکه گازرسانی آذربایجان غربی در سال جاری توسعه یافته و مصرف روزانه گاز در این استان بیش از 2.5 میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
صادقیان افزود: استفاده از پرده های ضخیم و بلند، استفاده از بخاری به جای شومینه، پوشاندن خروجی کانال های کولر، استفاده از شیرهای ترموستاتیک در پنل های رادیاتور، پوشاندن درز همه پنجره ها با درز گیر، استفاده از لباس های گرم به جای لباس های تابستانی و نگهداشتن دمای خانه بین 18 تا 22 درجه سانتیگراد از جمله مواردی است که مردم آذربایجان غربی با رعایت آن می توانند نقش بسزایی در جلوگیری از قطعی احتمالی گاز در این استان داشته باشند.
آذربایجان غربی در زمان آغاز به کار دولت یازدهم یکی از استان های کم برخوردار در بخش گازرسانی روستایی بود و در سال های گذشته از افت فشار گاز در فصل سرما رنج برده است.
در طول فعالیت دولت یازدهم نزدیک به 200 هزار مشترک به جمع مشترکان گاز آذربایجان غربی اضافه شده است.
این استان با دارا بودن 17 شهرستان، 42 شهر و حدود 2 هزار و 800 روستا و با وجود سرمای قابل توجه هوا در سال جاری شاهد قطعی یا افت فشار گاز نبوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا