اخبار
کد خبر : 374 ۱۳۹۴/۰۵/۱۷   

شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان غربی خواستار رفع دغدغه صنفی خبرنگاران شد

شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان غربی با صدور بیانیه ای به مناسبت روز خبرنگار ، خواستار رفع دغدغه صنفی رسانه ها و خبرنگاران شد.

به گزارش نای قلم، شورای هماهنگی روابط عمومی های آذربایجان غربی خواستار رفع دغدغه صنفی خبرنگاران شد

در این بیانیه که به مناسبت هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار و خطاب به مسوولان ، اصحاب قلم ، فعالان رسانه ها و خبرنگاران نوشته شده ، آمده است: مشکلات صنفی و حرفه ای خبرنگاران و روزنامه نگاران استان برغم توجه و تلاش دولتمردان و بهبود فضای اطلاع رسانی ، هنوز این قشر پرتلاش را درگیر خود کرده و به جای خود باقی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: برنامه ریزی و حرکت در جهت کاستن از مشکلات شغلی و رفع دغدغه های صنفی فعالان رسانه در استان باید بیش از پیش مورد توجه و عمل دست اندرکاران و مسوولان قرار گیرد و همه برای رفع این مشکلات و دغدغه ّها دست به کار شوند.

شورای هماهنگی روابط عمومی های استان آذربایجان غربی همچنین در بیانیه خود آورده است: استقرار دولت تدبیر و امید همراه با اصرار بر اعتدال و قانون گرایی ، باعث تحول در فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه شده که در این مسیر ، خبرنگاران و روزنامه نگاران به واسطه نقش مهمی که در گردش آزاد اخبار و اطلاعات در جامعه دارند ، می توانند با اطلاع رسانی فعال ، همراه با نقد سازنده و منصفانه ، نقش بسزایی در برقراری ارتباط دوسویه بین مردم و مسوولان ایفا کنند.

این تشکل صنفی در بیانیه خود همچنین خواستار پرسشگری آگاهانه ، منصفانه و فعالانه خبرنگاران و پاسخگویی متعهدانه و مردم مدارانه مسوولان شده و تحقق این امر با را موجب فراهم شدن زمینه های افزایش همزبانی ، همدلی و رضامندی مردم عنوان کرده است.

شورای هماهنگی روابط عمومی های استان آذربایجان غربی در این بیانیه همچنین آورده است: بسی بر خود می بالیم که خبرنگاران معتقد و کوشای این استان همواره تعامل مثبت ، سازنده و ارزشمند خود را با شورای هماهنگی روابط عمومی های استان و همه اعضای این تشکل داشته و در انعکاس اخبار مربوط به دستگاههای اجرایی و نقد مشفقانه و منصفانه آنها در قالب خبر ، گزارش ، مصاحبه ، تحلیل و یادداشت اهتمام ویژه ای داشته اند.

این تشکل تخصصی روابط عمومی همچنین خود را عضوی از خانواده بزرگ نظام اطلاع رسانی کشور و همراه و یاور جامعه خبری دانسته و بیان کرده است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه ، تلاش خستگی ناپذیر فعالان رسانه را که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان های انقلاب اسلامی گام بر می دارند ، ارج می نهیم.

در بیانیه شورای شورای هماهنگی روابط عمومی های استان آذربایجان غربی همچنین آمده است: 17 سال پیش در چنین روزی محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و جان بر سر پیمان حرفه ای خویش نهاد و این گونه در ایران اسلامی 17 مرداد روز خبرنگار نام گرفت و اکنون ، هفدهم مرداد ، پاسداشت اندیشه ورزانی است که با درایت و دلسوزی خود و با علم به رسالت عظیم خویش بر صحیفه تاریخ می نگارند.

این تشکل صنفی تخصصی خبرنگاران را چشمان بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه داخلی و بین المللی عنوان کرده و در ادامه بیانیه خود آورده است: خبرنگاران همواره رسالت خویش را از دریچه تعهد و امانتداری تعریف می کنند به عنوان وجدان بیدار جامعه ، همچون دیده بانان صادق برای اطلاع رسانی صحیح و دقیق رویدادها در تلاش هستند و در این مسیر پرفراز و نشیب ، از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و تلاش می کنند تحت تأثیر جوسازی ها ، شایعه پراکنی ها ، هیاهو آفرینی ها ، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرند.

هم اکنون حدود 250 نفر خبرنگار در رسانه های مختلف مکتوب ، خبرگزاری ها و رسانه های مجاری فعالیت دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا