اخبار
کد خبر : 3734 ۱۳۹۵/۱۰/۱۲   

460 میلیارد تومان اعتبار لازم برای راه اندازی طرح های راکد بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اعتباری در حدود 460 میلیارد تومان برای راه اندازی طرح های راکد و نیمه تمام در بخش کشاورزی مورد نیاز است.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در هشتمین جلسه کمیته استانی نظام صدور مجوز واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی که با حضور اعضای این کمیته در محل سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 880 طرح راکد و نیمه تمام در بخش کشاورزی شناسایی شده و جهت رفع موانع به کارگروه رفع موانع تولید استان ارائه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون برای احداث 37 واحد گلخانه ای و 7 واحد پرورش قارچ خوراکی در سطح استان موافقت اصولی تاسیس صادر شده است .

کریم زاده اضافه کرد: با بهره برداری و عملیاتی شدن کارهای اجرایی 37 واحد گلخانه ای که موافقت اصولی اولیه تاسیس دریافت کرده اند، تعداد 18.25 هکتار به تعداد واحدهای گلخانه ای موجود استان که در حال حاضر 27.2 هکتاراست افزوده خواهد شد .

وی تصریح کرد: در حال حاضر 14 واحد پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت تولید دو هزار تن در سال در سطح استان فعالیت می کنند که با راه اندازی 7 واحد پرورش قارچ خوراکی جدید که موافقت اصولی اولیه تاسیس دریافت کرده اند، به میزان 1400تن ظرفیت تولید واحدهای پرورش قارچ خوراکی استان افزایش می یابد.

کریم زاده با بیان اینکه دولت از متقاضیان سرمایه گذاری برای کشت محصولات گلخانه ای در جهت بالابردن کیفیت محصولات و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی حمایت می کند، افزود: توسعه کشت های گلخانه ای، افزایش ضریب مکانیزاسیون در واحد سطح و پرورش ماهی در قفس در پشت سدهایی که مشکل تامین آب کشاورزی ندارند ، از اهداف و سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی است که در دستور کار برنامه های اجرایی ما نیز قرار دارد و از متقاضیان سرمایه گذاری در این زمینه ها استقبال و حمایت می کنیم .

وی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر اهتمام و جدیت ویژه بانک کشاورزی در تسریع در روند تکمیل پرونده ها و اعطای تسهیلات اعتباری برای راه اندازی این واحدها به متقاضیان اضافه کرد: موانع و محدودیتهای موجود در راستای توسعه کشتهای گلخانه ای در استان باید در کمترین زمان ممکن تسهیل و برطرف شود.

کریم زاده خواستارهمکاری و مساعدت هر چه بیشتر سازمانهای آب و برق و گاز برای حل مشکل واحدهای گلخانه ای استان شد و افزود : در نظر داریم در صورت تصویب از محل صرفه جویی 40 درصدی در مصرف آب در بخش کشاورزی از قبل اجرای طرحهای ستاد احیای دریاچه ارومیه ، برای توسعه کشتهای گلخانه ای در استان تخصیص دهیم .

در ادامه این جلسه مشکلات و موانع موجود مربوط به فعالیت واحدهای گلخانه ای شهرستان پیرانشهر و شاهین دژ، تسهیلات تخصیصی برای این واحدها، تامین آب، برخی از مشکلات واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی استان مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

جفایی مدیر شهرک های کشاورزی استان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت واگذاری سایت های گلخانه ای استان به حاضرین ارائه کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا