Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 373 ۱۳۹۴/۰۵/۱۷   

نادیده گرفتن ارزش ها نمود بیشتری در فعالیت رسانه ای استان دارد

*خبرنگاران حق ندارند حتی یک کلمه غلط را بنویسند

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: متاسفانه اهانت و نادیده گرفتن ارزشها و تقلید کورکورانه و نیز فردگرایی از جمله مواردی است که نمود بیشتری در عرصه فعالیت رسانه ای استان دیده می شود.

به گزارش نای قلم، جواد زاهدی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: در جوامع امروز باید رسانه ها و مطبوعات از سواد رسانه ای کافی برخوردار بوده و اغناگر مخاطبان خود باشند و دراین راستا آموزش های لازم را کسب کنند.

وی افزود: محوریت رسانه ها و مطبوعات باید با آموزش های لازم پیکربندی شود.

زاهدی با بیان اینکه ضعف در بنیه اقتصادی، ضعف در تولید محتوای کیفی، نبود امنیت شغلی در مطبوعات، سوداگری، حب مقام، جاه طلبی، جناح بازی، شخصیت کشی و کم تیراژ بودن از جمله آسیب هایی است که بخش رسانه ها و مطبوعات به نحوی با آن درگیر هستند، تصریح کرد: هم اکنون تیراژ مطبوعات محلی در استان بین یکهزار تا یکهزار و 500 نسخه متمرکز است که یکی از دلایل آن را می توان گرایش به استفاده از اینترنت عنوان کرد.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی ادامه داد: تیراژ مطبوعات در کشور پایین بوده و متاسفانه در مطبوعات محلی نمود بیشتری داشته است به طوری که تیراژ مطبوعات امروز بین یک هزار تا یک هزار و 500 نسخه بوده متاسفانه حتی شاهد تیراژ کم تر از این میزان نیز بوده ایم و می توان گفت گرایش به اینترنت در کاهش تیراژ مطبوعات تاثیرگذار بوده است.

وی در عین حاب با بیان اینکه در سنجش وضعیت مطبوعات تیراژ را یکی از وابستگی های کیفیت عنوان شده است، خاطرنشان کرد: امروزه کم تیراژ بودن تهدیدی برای تعطیلی مطبوعات محلی است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی تصریح کرد: در مطبوعات استان ثبات آگهی وجود ندارد و این امر باعث می شود مطبوعات از ضعف درآمد در رنج باشند.

وی همچنین گفت: ضعف اقتصادی در استان بر جذب آگهی نیز تاثیر گذار بوده و موجب شده تا استقلال مطبوعات استان با خطر مواجه شود.

زاهدی همچنین متذکر شد: خبرنگاران حق ندارند حتی یک کلمه غلط را بنویسند؛ درست هست که صحت و سرعت در انتقال خبر جز مبانی خبرنگاران هست اما باید دقت در نوشتار بسیارمورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا