اخبار
کد خبر : 3724 ۱۳۹۵/۱۰/۱۰   

الکترونیکی شدن انتخابات اجتناب ناپذیر است

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای الکترونیکی انتخابات منجر به افزایش اعتماد مردم، شفاف سازی فضای انتخاباتی و کاهش هزینه های انتخاباتی و کاهش زمان اجرا می شود و این مسائل قطعا در روند اجرای این مسائل بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش نای قلم، عبدالکریم حسین زاده در گفت وگویی با اشاره به برگزاری بخشی از انتخابات آتی شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیکی، گفت: قطعا برای برگزاری انتخابات چه دیر یا زود باید به سمت استفاده از تجهیزات الکترونیکی برویم و در رابطه با این مسئله مهم این است که این اقدامات باید از یک نقطه ای شروع شود.

وی، ادامه داد: در چند اخیر تلاش هایی برای اجرای الکترونیکی انتخابات صورت گرفت، حتی برای انتخابات مجلس دهم نیز برنامه ریزی شد، اما در نهایت نتیجه دلخواه کسب نشد، حال کمیسیون شوراها تصمیم به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در برخی از کلانشهرها گرفته، که این امر می تواند در نوع خود مثبت باشد.

حسین زاده ادامه داد: الکترونیکی شدن انتخابات از نظر نمایندگان مثبت ارزیابی می شود و قطعا برآیند این موضوع مثبت خواهد بود. البته قبول داریم که برای اجرای این مسئله از نظر نرم افزار و سخت افزار دچار مشکلاتی هستیم، منتهی نمی شود به خاطر این مسائل، این طرح بزرگ و مهم را به تعویق انداخت.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا