Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 372 ۱۳۹۴/۰۵/۱۷   

حرکت در مسیر حق وظیفه اصحاب رسانه است

*خبرنگاران آذربایجان‌ غربی مروج ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حرکت در مسیر حق و رعایت تقوای خبری وظیفه اصحاب رسانه در برهه کنونی است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در دیدار صمیمی با خبرنگاران آذربایجان غربی اظهار کرد: مدیران نهادهای دولتی باید برای انتقال صحیح اطلاعات و رویدادهای مجموعه تحت مدیریت خود از عنصر خبرنگاری و اطلاع رسانی بهره کافی را بجویند و در این بین ارتباط مناسب و معقول با جامعه رسانه ای باید مدنظر قرار داشته باشد.

وی افزود: خبرنگاران باید به درست بودن، حق بودن و واقعیت داشتن خبر منتشر شده توجه ویژه ای داشته باشند و در کنار آن نیز باید تقوای خبری را رعایت کنند.

قریشی اضافه کرد: برای اینکه خبرهای روز به درستی و بدون کم و کاستی به مردم منتقل شود باید تمام خبرنگاران در حوزه های تخصصی خود از اطلاعات و آمار روز بهره مند باشند تا به این ترتیب شاهد رشد و ترقی سطح اطلاع رسانی و همچنین اثرگذاری مطلوب اخبار و نگاشته ها باشیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: اصحاب رسانه در استان باید مواظب باشند تا مطلب خبری آبروی افراد را به خطر نیندازد، براساس روایتی از نبی ‌مکرم اسلام(ص) اگر انسان به یک مومن بهتان زده و یا یک وسیله ‌ای را به او نسبت دهد که آن شخص چنین مسئله ‌ای را ندارد خداوند در روز قیامت وی را به آتش دوزخ می ‌افکند.

وی تصریح کرد: جلوگیری از منکرات و تشویق مردم و مسئولان به انجام کارهای معروف از دیگر وظایف خبرنگاران در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی از نقد سازنده سخنانش توسط رسانه ها استقبال کرد و ادامه داد: نقد باید عالمانه و دلسوزانه باشد و در این صورت می توان نتیجه بدهد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: کسانی که امروز در اینجا جمع شده اند و در این استان فعالیت می کنند عاشقان ولایت هستند و آمده ایم تا ضمن بیعت مجدد با نماینده  ولی فقیه در استان اعلام کنیم برای هر گونه اطلاع رسانی برای تقویت پایه های نظام و انقلاب و دولت آماده هستیم.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی تصریح کرد: خبرنگاران آذربایجان‌ غربی مروج ارزش‌های انقلاب اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی بوده و در این باره اصحاب رسانه استان در تلاش برای تحکیم بنیاد خانواده‌ها هستند.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید بیش از همه به دنبال همگرایی ملی و نه به دنبال تفرقه باشند و از سوی دیگر ضمن رعایت تقوای قلمی، از تهمت و آبروریزی جلوگیری کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان هم در این نشست با اشاره به مشکلات پیرامون حوزه خبر و خبرنگار خواستار حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه شد.

جواد زاهدی افزود: مطبوعات استان درآمد چندانی نداشته چون درآمد آنها صرفا در فروش روزانه و یا در قالب آگهی خلاصه می‌شود و با توجه به اینکه فضای اقتصادی آذربایجان‌غربی چندان مطلوب نیست، بنابراین اصحاب رسانه در جذب آگهی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

وی با تاکید بر آموزش خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه فارغ ‌التحصیلان بسیاری در رشته رسانه وجود دارد، باید آموزش مستمر خبرنگاری از طریق دانشگاه‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا