Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3716 ۱۳۹۵/۱۰/۰۸   

فضاسازی رسانه ای نوعی بداخلاقی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به دانشجویان اصلاح طلب و اصولگراست، گفت:  فضاسازی رسانه ای را نوعی بداخلاقی می دانیم.

به گزارش نای قلم، عزیز جوان‌پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تشکل های دانشجویی باید براساس ضوابط دانشگاه رفتار کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید محل تضارب افکار و آرا باشد و اگر نباشد دانشگاه نیست، افزود: برای فعالیت تشکل های دانشجویی از هر جناح در دانشگاه آزاد محدودیتی وجود ندارد و ما از وجود گرایشات مختلف برای بیان اندیشه‌ها استقبال می‌کنیم.

جوان پور در پاسخ به یکی از خبرنگار‌ها درباره برنامه اخیر بسیج دانشجویی که در خارج از دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: مجوزی برای حضور علیرضا زاکانی از سوی هیات نظارت در دانشگاه صادر نشده بود که این سخنرانی لغو شود و در این رابطه بحث بر سر تغییر سخنران بود که مورد قبول بسیج دانشجویی دانشگاه قرار نگرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی براساس آئین نامه عمل می کند

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همچون سایر موسسات و دانشگاه ها آیین نامه دارد و براساس آن عمل می کند که این آیین نامه ها خارج از آیین نامه های شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ غربی یادآور شد: دانشگاه آزاد این حق را دارد که بتواند از فضایی که در اختیار تشکل های دانشجویی قرار می دهد طبق نظر هیات نظارت عمل کند.

وی با بیان اینکه تلاش کرده ایم محدودیتی برای تشکل های دانشجویی از هر جناح ایجاد نکنیم، اذعان کرد: پیشنهاد ما به تشکل های دانشجویی این است که برنامه ریزی ها به شکل مناظره و دوطرفه باشد تا بتوانند یکدیگر را نقد کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار می‌گیرد

جوان پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اولین ثمره انقلاب اسلامی بوده و از بطن انقلاب به وجود آمده است اما با وجود این دانشگاه آزاد اسلامی مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کشور ما رتبه ۱۶ تولید علم در جهان و رتبه اول را در منطقه دارد و سهمی که دانشگاه آزاد اسلامی در این موفقیت داشته است بر کسی پوشیده نیست.

رئیس واحد ارومیه با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۱ هزار عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی جذب و ارتقای مرتبه علمی پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار نفر هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی جذب و ارتقای مرتبه علمی پیدا کرده‌اند که ۶۰ درصد اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دولتی هستند.

سهم آذربایجان‌غربی از تحصیلات تکمیلی پایین تر است

جوانپور در عین حال با اشاره به اینکه سهم آذربایجان‌غربی از تحصیلات تکمیلی پایین تر است، ادامه داد: ۵۳ درصد تحصیلات عالی در کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است که از این میان سهم آذربایجان غربی ۲۱ درصد است که نسبت به میانگین کشوری در سطح پایین‌تری قرار دارد.

به گفته وی تعداد کل رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی ۸۰۷ رشته است که همه این رشته‌ها دارای مجوز از وزارت علوم است.

جوان‌پور تصریح کرد: ۴۲ هزار دانشجو در سطح استان در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های متنوع در حال تحصیل هستند که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته تقلیل پیدا کرده و پیش بینی می‌شود که این روند تعداد در طی سال‌های متمادی کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: «هزینه‌های متحمل شده در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی برای دانشجو در حدود ۷ برابر دانشگاه آزاد اسلامی است و این در حالی است که برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی حتی یک نفر عضو هیات علمی ندارند.

ادعاها مبنی بر اینکه مدارک دانشگاه آزاد اعتبار ندارد کذب محض است

جوان پور با بیان اینکه برخی ادعاها مبنی بر اینکه مدارک دانشگاه آزاد اعتبار ندارد کذب محض است، افزود: تعداد کل رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی ۸۰۷ رشته است که همه این رشته‌ها دارای مجوز از وزارت علوم است  .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه در برخی از رشته‌های علوم پایه از قبیل فیزیک، شیمی و زمین‌شناسی تعداد ورودی‌های جدید بسیار کاهش پیدا کرده‌اند، گفت: این رشته‌ها جزو رشته‌های بسیار مهمی هستند که باید اهتمام ویژه‌ای به پذیرش دانشجو در این رشته‌ها شود و طبق بررسی‌های بعمل آمده در طی ۲ سال اخیر ۳۱ رشته دکترا و حدود ۷۰ الی ۸۰ رشته کار‌شناسی در آذربایجان غربی ایجاد شده است و در حوزه بین الملل به دنبال پذیرش دانشجو به خصوص از کشور‌های همجوار هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا