اخبار
کد خبر : 3713 ۱۳۹۵/۱۰/۰۸   

38 گواهی تحقیق و توسعه در آذربایجان غربی صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پیش از این، تنها 29 گواهی تحقیق و توسعه در استان صادر شده بود در حالی که این رقم تا پایان ماه گذشته به 38 گواهی رسیده است.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار کرد: تلاش این سازمان توسعه و پیشبرد فعالیت ها بر مبنای علمی بوده و در این باره در دو سال گذشته دو اداره آموزش، پژوهش و فناوری و نیز اداره طرح ها و برنامه ریزی در این مجموعه ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پیش از این، تنها 29 گواهی تحقیق و توسعه در استان صادر شده بود در حالی که این رقم تا پایان ماه گذشته به 38 گواهی رسیده و حتی از تمامی واحدهای صنعتی موجود آذربایجان غربی در رابطه با داشتن یا نداشتن گواهی نامه تحقیق و توسعه یا آرندی سوال می شود.

وی با تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه در استان تصریح کرد: در این رابطه اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در واحدهای تولیدی حضور یافته و از نزدیک با نوع تولیدات آشنا می شوند.

اسکندری با اشاره به برگزاری دوره های مختلف آموزشی توسط این سازمان افزود: در این زمینه نیز هر کس خواهان اخذ کارت بازرگانی یا گرفتن پروانه صنفی و حتی مجوز بهره برداری معدن باشد برای آنان دوره آموزشی خاصی برگزار می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تعداد اعضای نظام مهندسی معدن استان را دو هزار نفر دانست و بیان کرد: تمامی این نفرات تحصیل کرده بوده و علاوه بر آن 450 واحد معدنی آذربایجان غربی نیز دارای پروانه بهره برداری بوده که باید یک نفر مسئول داشته باشد.

به گفته وی، بی شک تا زمانی که از آخرین فناوری تولید در صنایع استفاده نشود موفقیتی حاصل نشده و در این باره باید از تفکر و اندیشه فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی نهایت بهره را برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از واحدهای تولیدی استان خط تولید خود را تغییر دادند، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی صنایع دارای توجیه فنی و اقتصادی نیستند بنابراین برای آنها چراخ قرمز تعریف شده در حالی که برخی فعالیت ها نیز باید با تغییر نوع نگرش همراه باشد.

اسکندری با بیان اینکه هم اکنون بر روی صنایع پایین دست پتروشیمی برنامه ریزی شده است افزود: علاوه بر آن، سازمان صنعت، معدن و تجارت به دنبال توسعه صنایع هایتک یا انرژی هایی مثل سلول ها و آبگرمکن های خورشیدی است.

در ادامه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی با تاکید بر ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار داشت: در این رابطه باید تمامی سرمایه گذاران، بانک ها، صنعت و نخبگان علمی با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته باشند.

جم عزتی با اشاره به اینکه دانشگاه های علمی و کاربردی استان باید حلقه علمی بوده و نسبت به شناسایی ایده پردازان اقدام کند گفت: باید دانشگاه ها براساس مزیت های منطقه ای خویش برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: باید در استان بر روی موضوعاتی همچون فراوری زنبور عسل، بسته بندی میوه و معدن و در نهایت مسائلی که دارای مزیت است ورود کرد.

عزتی با تاکید بر اینکه باید از کسب و کار داخلی حمایت کرد و بیان کرد: بنابراین اگر محصولی در استان وجود دارد باید اولویت برای دستگاه های اجرایی به کار گیری آن و نه خرید از سایر استان های کشور باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری سه روز برنامه استارتاپ یا کسب و کار کوچک در این دانشگاه افزود: خوشبختانه در برگزاری این برنامه مهم، سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز نقش بسیاری ایفا کرد که جای تقدیر و قدردانی دارد.

در پایان این مراسم رئیس جامع علمی کاربردی استان به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و علی حضرتی رئیس اداره آموزش و پژوهش استان با اهدای لوح تقدیر تشکر کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا