Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3712 ۱۳۹۵/۱۰/۰۸   

تراکم بالای کلاسی مهمترین مشکل مقطع ابتدایی آذربایجان غربی است

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: تراکم بالای کلاسی از عمده مشکلات این بخش است که در استان به 25.3 نفر رسیده و نواحی 1 و 2 ارومیه بیشترین تراکم را با بیش از 30 درصد دارا هستند.

به گزارش نای قلم، «رقیه حسین پور» در نشست مدیر کل دفتر پیش دبستانی وزارت اموزش و پرورش با مدیران مدارس استان که در محل سالن نیلوفر ارومیه برگزار شد؛ افزود: هم اکنون بیش از 500 هزار دانش آموز در هر سه دوره تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی 320 هزار نفر در بیش از سه هزار مدرسه مشغول به تحصیلند و 11 هزار و 194 معلم در این مقطع تدریس می کنند.

حسین پور افزود: 60 هزار و 141 نفر دانش آموز پایه اول در استان مشغول به تحصیل هستند که نسبت به پارسال افزایش دارد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: از لحاظ پوشش تحصیلی، فضا، تجهیزات و نیروی انسانی آذربایجان غربی جزو سه استان لازم التوجه و محروم کشور است.

وی بیان کرد: در این استان از نظر پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی با تلاشهای انجام شده وضعیت مطلوبی وجود دارد و پوشش واقعی 6 تا 11 ساله در استان در سال تحصیلی گذشته 99.60 درصد بود و آمار امسال هنوز استخراج نشده است.

حسین پور گفت: یکی از چالش های اصلی مقطع آموزش ابتدایی آذربایجان غربی در حوزه نیروی انسانی متخصص  است.

وی افزود: ورود نیروهای کار معین، سرباز معلمها، نهضتی ها، مازاد متوسطه اول و دوم و انتقال به شرط ابتدایی در این دو سال اخیر بر کیفیت دوره ابتدایی استان تاثیر مستقیم گذاشته است.

حسین پور ادامه داد: امسال درباره این نیروها در کمیته برنامه ریزی تصمیماتی اخذ شد و انتقال به شرط ابتدایی نیز ممنوع شد.

وی گفت: معلمان سایر دوره ها نیز که در مقطع ابتدایی هستند در ظرف سه سال باید به تدریج با توجه به نیاز رشته شان از دوره ابتدایی خارج شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا