اخبار
کد خبر : 3711 ۱۳۹۵/۱۰/۰۸   

طرح کاهش سن و وزن مرغ کشتار مرغ در آذربایجان غربی اجرا می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح کاهش سن و وزن مرغ کشتار مرغ در آذربایجان غربی اجرا می شود.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده بعد از ظهر چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان اظهارداشت: اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در کاهش هزینه تولید و توسعه صادرات این محصول تاثیر بسزایی دارد

وی ادامه داد: اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در کاهش هزینه تولید و خروج ارز از کشور به دلیل واردات نهاده ها و فراهم نمودن زمینه صادرات و دستیابی به بازارهای هدف تاثیر بسزایی دارد.

کریم زاده با بیان اینکه اجرای این طرح در استان از اول آذرماه سال جاری همزمان با سراسرکشور در استان آغاز شده است ادامه داد:هدف از اجرای این طرح، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات، توسعه صادرات، افزایش کیفیت گوشت مرغ و بهبود شرایط بهداشتی فرایند تولید تا عرضه گوشت مرغ است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح باعث رونق اقتصادی درتمامی حلقه های صنعت طیور می شود گفت: کاهش میزان چربی و دور ریز لاشه، افزایش خوش خوراکی و تردی گوشت مرغ، افزایش قدرت خرید مردم همچنین ارتقای سلامت تولید و ماندگاری گوشت مرغی از مزایای انجام شدن این طرح است.

کریم زاده خاطر نشان کرد: در فاز اول مرغ قابل بسته بندی به صورت کامل با میانگین وزن ۱.۸ کیلوگرم و حداکثر وزن لاشه ۲.۲ کیلوگرم امکان پذیر بوده و وزن های بالاتر می بایستی بصورت قطعه بندی عرضه گرددو حداکثر سن کشتار ۴۲ روزه خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تا کنون هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در سطح استان گزارش نشده است و تمام آزمایشات سرمی و بیولوژیکی و تستی انجام شده منفی اعلام شده است اما نیروهای اداره کل دامپزشکی در خصوص مبارزه با این بیماری ها در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین از مردم استان درخواست کرد تا هرگونه تلفات مشکوک و غیر عادی پرندگان را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی استان اطلاع دهند.

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی طرحهای راکد و نیمه فعال بخش کشاورزی برای رونق اقتصادی استان افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به منظور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و خروج از رکود و بهبود فضای کسب و کار، در صورت تامین اعتبارمورد نیاز توسط بانکهای عامل، راه اندازی این واحدها از اولویتها و برنامه های در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

کریم زاده بیان کرد: در حال حاضر پرداخت تسهیلات اعتباری برای متقاضیان سرمایه گذاری در جهت توسعه کشتهای گلخانه ای با هدف ارتقاء راندمان تولید، افزایش ظرفیت تولید آبزیان پرورشی از طریق تولید و پرورش ماهی در قفس و افزایش ضریب مکانیزاسیون که از جمله طرحهای اقتصاد مقاومتی هستند در اولویت قرار دارد.

در ادامه این جلسه مدیر کل امور عشایر استان در خصوص مشکلات واگذاری اراضی ملی به عشایر شهرستان ماکو و پلدشت و رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، مدیر کل اداره دامپزشکی و معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیتهای انجام گرفته در حوزه کاری خود در طی ۹ ماه سال جاری پرداختند.

در ادامه این جلسه چند نفر از محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان آخرین یافته های تحقیقاتی خود را در خصوص مکان یابی مناطق مستعد تولید پسته و کشت زعفران به عنوان کشت جایگزین محصولات پر آب بر در سطح استان و همچنین برداشت مکانیزه سیب درختی به حاضرین در جلسه ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا