اخبار
کد خبر : 3710 ۱۳۹۵/۱۰/۰۸   

توجه سازمان برنامه و بودجه به مقوله سلامت توجهی راهبردی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: توجه سازمان برنامه و بودجه به مقوله سلامت توجهی راهبردی است.

به گزارش نای قلم، صبح امروز ناصر حضرتی با حضور در مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه از کمبود فضاهای فیزیکی بخش های کودکان و آزمایشگاه این مرکز بازدید کرد .

وی در این بازدید گفت: بهبود شاخص های توسعه انسانی از جمله دغدغه های اصلی استاندار آذربایجان غربی است و سازمان برنامه و بودجه نیز اهتمام جدی خود را برای نیل به این ارتقا در شاخص ها قرار داده و با استراتژی تبیین مسائل در جهت حل مشکلات توسعه ای استان قدم بر می دارد .

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: شاخص های بخش بهداشت و درمان به عنوان یکی از شاخص های بسیار مهم توسعه ای استان در اولویت قرار دارد و توجه سازمان برنامه و بودجه به مقوله سلامت توجهی راهبردی است .

بزرگترین دستاورد بودجه ای استان به وقوع پیوست

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه گفت: آذربایجان غربی به لحاظ شاخص های توسعه از استان های برخوردار در سال های گذشته فاصله پیدا کرده است و برای به حداقل رساندن این فاصله با حمایت استاندار و اقدامات سازمان برنامه و بودجه و موافقت دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور علاوه بر بودجه متعارف استان، یک ردیف اعتباری ویژه ای برای ارتقای شاخص های  توسعه استان ایجاد شد و در لایحه بودجه 1396 یک هزار میلیارد ریال برای توسعه استان در نظر گرفته شد که امیداست با استمرار آن در طی برنامه ششم توسعه شاهد توسعه و ارتقای شاخص های استانی و بویژه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان باشیم.

وی افزود: این امر برای نخستین بار در استان و در دولت تدبیر و امید به وقوع پیوسته و بزرگ ترین دستاورد بودجه ای استان بعد از انقلاب است و آغازگر حرکت به سمت ارتقای شاخص های توسعه انسانی آذربایجان غربی است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بی تردید یکی از شاخص های توسعه استان شاخص های سلامتی است و توجه سازمان برنامه و بودجه استان به مقوله سلامت توجهی راهبردی است .

وی افزود: از مهم ترین اقدامات حوزه سلامت استان ایجاد ردیف اعتباری بودجه برای احداث بیمارستان 600 تختخوابی ارومیه بود که در لایحه بودجه 1396 کشور تحقق یافت و با شروع و تکمیل این بیمارستان و بیمارستان های در دست احداث استان سرانه تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی در وضعیت مطلوبی قرار خواهد گرفت.

حضرتی در خصوص نتایج بازدید از مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری ارومیه گفت:  از بخش های کودکان و آزمایشگاه این مرکز بازدید به عمل آمد که هر دو مرکز نیاز به توسعه دارند و سازمان برنامه و بودجه استان جهت رفع مشکلات این مرکز و ازجمله در این دو بخش هر کمکی که بتواند انجام خواهد داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا