Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 371 ۱۳۹۴/۰۵/۱۷   

مدیران دولتی شكايات خود از رسانه‌ها را پس گيرند

* پذیرای نقد منصفانه همه صاحبان رسانه‌ها هستیم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: به مناسبت روز خبرنگار طی بخشنامه ای از مدیران دولتی که شکایاتی علیه رسانه‌ها دارند می‌خواهیم تا شکایات خود را پس بگیرند.

به گزارش ناي قلم، علیرضا رادفر در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در ارومیه، با بيان اينكه باید نقد منصفانه باشد و نقد را بهانه ای برای تخریب دیگران قرار ندهیم، به اين نيز اشاره كرد كه رسانه‌ها و خبرنگاران به نقد خود در همه عرصه‌ها ادامه دهند ولی نقدها باید منصفانه و با لحاظ قرار دادن منافع ملی باشد.

به گفته وي متاسفانه برخی از رسانه‌ها حتی در طول دو سال عمر دولت تدبیر به یک نکته مثبت هم اشاره نکرده ولی با سوژه پردازی، سوژه سازی و تصویرسازی اقدام به سیاه نمایی می‌کنند ولی با این حال هیچ‌گونه شکایتی از مطبوعات و رسانه های استان نداریم و پذیرای نقد منصفانه همه صاحبان رسانه‌ها هستیم.

وي در عين حال تصريح كرد كه نباید به منافع ملی با دید جناحی نگاه کرد چرا که منفعت همگان فراتر و مهم‌تر از تعلقات گروهی و جناحی و منافع شخصی و باندی است و در این راستا باید خبرنگاران نقد منصفانه در مباحث منفعت ملی داشته باشند.

كريمي همچنين توجه به منافع ملی را وظیفه ای همگانی دانست و بیان کرد كه منافع ملی با تغییر دولت تغییر نمی‌کند و یکی از کارهایی که خبرنگاران باید به آن بپردازند جا انداختن همین موضوع در جامعه و رعایت آن در رسانه های خود است.

وی اظهار كرد كه بدون شک موضوع پرونده هسته ای یکی از همین منافع ملی کشورمان است که با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، مقاومت ملت شریف ایران و تلاش دولتمردان دولت تدبیر و امید به سرانجام رسیده است.

رادفر با بیان اینکه شاید در برخی مفاد توافقنامه هسته ای ایراداتی هم موجود باشد ولی درخواست داریم رسانه‌ها و خبرنگاران با حفظ منافع ملی نسبت به آن نقد منصفانه داشته باشند و از تخریب و تشویش اذهان خودداری كنند.

 

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی افزود كه فارغ از افزایش امید و آرامش در کشور و تاثیر آن بر هموار شدن مسیر توسعه آثار و برکات این توافقنامه به حدی است که حتی کشورهای ۱+ ۵ و شورای امنیت از حق وتو بر علیه کشورمان استفاده نمی‌کنند و علاقه ای به حق وتو از خود نشان نمی‌دهند و دنیا در مسیر تعادل حرکت می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان غربی در بخش ديگري از سخنان خود دانش‌افزایی مردم را یکی از رسالت‌های خبرنگاران عنوان كرد؛ رسالتي كه همه علما بر آن تاکید دارند و کشوری را موفق می‌دانند که دانایی بر آن حاکمیت داشته باشد.

وي در ادامه به سختي‌هاي كار خبرنگاران نيز اشاره و تاكيد كرد كه خبرنگاری کاری توام با سختی است و لازم است تا توجه خاصی به این شغل شود.

رادفر انتقال اخبار درست را ضروري دانست و گفت: دنیای ما امروز دنیای ارتباطات و انفجار اطلاعات و خبر است ولی در این عصر هم باید تلاش کنیم تا اخبار درست منتقل شود و این اقدام عملی نمی‌شود مگر با حضور خبرنگارانی که در عرصه های مختلف حاضر هستند.

وی بر بی طرف و عینی گرایی خبرنگار برای ارتقای عرصه دانایی در کشور تاکید و اضافه کرد: صحت خبر یکی از الزامات حرفه ای در این شغل محسوب می‌شود تا اعتماد بین خبرنگار و مخاطب حفظ شود.

رادفر اين را نيز گفت كه موضوع بیمه خبرنگاران، حمایت‌ها و تجهیز خانه مطبوعات از مسایلی است که قول می‌دهیم در این زمینه پی گیری لازم را بکنیم.

در پايان این مراسم از خدمات و فعالیت‌های سه پیشکسوت مطبوعات استان با اهدای لوح و هدایایی تجليل شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا